ראשי מוזיקה היטליסט סלבס תרבות +12 נא להזין 2 תווים לפחות

 
הכל שירים מילים לשירים אמנים  


הלהיטים של 2011
אדל, בריטני, קייטי פרי וריהאנה יכולות לקחת מנוחה. ליידי גאגא וביונסה צריכות לחזור לאולפן ומהר
נוי אלוש 15/12/2011
 

1. אדל – Rolling In The Deep/Someone Like You

ריהאנה, קייטי פרי וליידי גאגא יכולות להמשיך ולמכור את המוזיקה שלהן בעזרת קליפ פרובוקטיביים או התפשטויות תכופות, אבל אם יש משהו אחד שאדל הוכיחה לכולם השנה, מלבד היכולת הפנומנאלית שלה לייצר שירים על זמניים כמובן, זה שאפשר להגיע לקהל הרחב, ולכל סוגי הקהל, גם בלי שימוש בוטה במיניות או בתחזוק מראה מצודד.במקרה של אדל, כל מה שהיה צריך זה קול מושלם ושותפים מוכשרים לעבודה שידעו לקחת את הטקסטים הפשוטים, אבל הנוגעים שלה על אהבות נכזבות ולתת להם את העטיפה המוזיקלית הנכונה שתצליח לרגש מיליונים. 

אלבומה השני "21" שיצא השנה היה עמוס בלא מעט קלאסיקות . מהסינגל הראשון וללא ספק ה ל ה י ט  של השנה "Rolling In the Deep", דרך הבלדה קורעת הלב "Someone Like You" ועד הפסנתרים והכינורות המתפרצים של "Fire To the Rain". ההיסטוריה מלמדת שנורא קשה לעמוד בציפיות אחרי אלבום כזה (מישהו יודע לאן נעלמה דיידו?), אבל זה גם מה שאמרו על האלבום הראשון של אדל, עדיין ילדה בסה"כ (22), ותראו איפה היא נמצאת היום.

 

 

2. אל אם אף איי או - "Party Rock Anthem"

הצמד האמריקני LMFAO כבר זכה ללהיט חובק עולם לפני 4 שנים עם טראק המועדונים המדבק "I'm in Miami Bitch", אבל גם ההצלחה הגדולה של הלהיט ההוא לא מתקרבת אפילו להיסטריה העולמית סביב הסינגל הראשון שיצא מאלבומם האחרון "Sorry For Party Rocking". הפקת האלקטרו העכשווית, הפזמון המנוני שהתחרה בכבוד מול בכל שיר פופ אחר שהיה באותו זמן בסביבה (הכי מורד באייטיונס בבריטניה אחרי אדל) וביט מרקיד במיוחד הפך אותו לפייבוריט של כל מועדון, אולם חתונות ותחנת רדיו ברחבי הגלובוס.

 

 

3. בריטני ספירס – "Till The World Ends"

בזמן שליידי גאגא לא הפסיקה לייצר פרובוקציות כדי לחפות על השירים הבינוניים מהאלבום האחרון שלה, וביונסה הפגיזה בכמות קליפים בלתי הגיונית אחרי שהתקשתה לטפס במעלה במצעדים, חזרה בריטני עם אלבום חדש והוכיחה לחברותיה למקצוע שגם בגיל 30 המתקדם (לכוכבות פופ) היא עדיין יכולה לתת פייט ראוי. "Hold It Against Me", הסינגל הראשון מתוך "פאם פאטאל" היה רק המנה הראשונה מהסאונד הדאנסי החדש של בריטני, אבל בסינגל השני כבר זכינו לקבל את המנה העיקרית בדמות הפצצה המועדונית "Till The World Ends", שיר פופ דאנס מושלם עם נגיעות דאבסטפ עדכניות וללא ספק אחד הלהיטים הכי טובים בקריירה של ספירס.

 

 

4. ברונו מארס – "Grenade" 

ברונו מארס, היוצר האמריקאי, שנולד בכלל בהונלולו שבהוואי, התחיל את דרכו בתעשיית המוזיקה ככותב להיטי ענק לאמנים אחרים (אחראי, בין היתר, ל "Fuck You" של סילו גרין), עד שהתבקש לשיר בפזמונים של שני להיטים גדולים אחרים שכתב, "Billionaire" של טרוויס מאקוי ו"Nothing On You" של בי.או.בי.ההצלחה ההיסטרית של שני האחרונים הובילה אותו די מהר להקלטות אלבומו שני (מיני אלבום יצא שנה קודם), שכבש את מצעדי העולם תוך זמן קצר מאוד.

לא מעט להיטים ניפק מארס השנה ("The Lazy Song", "Marry You"), אבל "Grenade" המרגש היה מסוג הבלדות, שכל זמר פופ שבונה על קריירה לשנים חייב לעצמו. עם פזמון ענק, טקסט על אהבה נכזבת שכל אחד מ-228 מיליון מצופי הקליפ ביוטיוב יכול להזדהות אותו (ולשמוע בריפיט) וקול בכייני מספיק בשביל להמיס את המעריצות, הרימון של מארס פשוט לא יכול שלא להתפוצץ.

 

 

5. סאק נואל – "Loca People"

אף סיכום שנה של מוזיקה לועזית לא שלם בלי להיט דאנס טראש היסטרי אחד לפחות בעשירייה הראשונה. גם בשנה עמוסה בלהיטי דאנס טראשים כמו 2011, קשה מאוד למצוא מתחרה יותר ראוי ל "WTF", ההמנון המדבק של הדיג'יי והמפיק הספרדי בעל השם המתעתע יצחק מחמוד נואל (Isaac Mahmood Noell), או בשמו הבימתי "סאק נואל", עשה אומנם שימוש בסלנג הכי שחוק בהיסטוריה, אבל משהו בטקסט המשעשע והמדויק על בחורות מרחבי העולם שמגיעות לברצלונה בכל קיץ, לא בשביל המוזיאונים, אלא רק בשביל לחגוג במסיבות מטורפות, כנראה דיבר למספיק אנשים בשביל להפוך לכזו סנסציה בקיץ האחרון.

 

 

6. ג'ניפר לופז – "On The Floor"

שמונה שנים ניסתה ג'ניפר לופז לחזור לפסגות המצעדים ולשחזר במשהו את ההצלחה של שני אלבומיה הראשונים, שכללו להיטי ענק כמו "If You Had My Love" ו "Jenny From The Block". השנה הסתבר שכל מה שהיא הייתה צריכה זה רק לקחת חלק בתוכנית טלוויזיה פופולרית (כשופטת "אמריקן איידול") ולהיחשף לקהל הצעיר שעוד ינק משדי אמו בזמן שכיכבה בכל מקום בתחילת המילניום.

כל מה שהיה חסר עכשיו זה רק שידוך מוצלח למפיק מוזיקלי חם ("רד וואן" לבית גאגא"), הופעת אורח של ראפר לוהט ("פיטבול") וסימפול ניינטיזי שקשה לעמוד בפניו ("למבדה"). התוצאה : "On The Floor", פצצת רדיו ומועדונים אימתנית שסידרה לה קאמבק היסטרי, כל כך היסטרי שבחודשים האחרונים היא גם הרגישה מספיק בטוחה להחליף את אבי ילדיה, הזמר מארק אנתוני, בגבר צעיר יותר כדי לחגוג כמו שצריך את התהילה המחודשת.

 

 

7. מארון 5 וכריסטינה אגילרה – "Moves Like Jagger"

למרות אלבומם האחרון והדי כושל (באופן יחסי) "Hands All Over", ידעו מארון 5 לנצל את המומנטום המחודש שצבר סולנם אדם לוין כשופט בתוכנית הלהיט "The Voice" (בקרוב אצלנו) ונכנסו להקליט שיר חדש, כשהם מארחים לצידם עוד זמרת בפרפורי הגסיסה האחרונים שלהם, המנטורית לצידו של לאווין בתוכנית, כריסטינה אגילרה. למרבה הפלא, הניתוח הצליח הרבה מעבר למשוער ו"מארון 5" חזרו להיות אחת הלהקות החמות בארה"ב. אנחנו לעומת זכינו בלהיט רדיו מוצלח וכיפי עם טקסט מטופש אבל משעשע על בחור שמנסה להרשים את חברה שלו עם תנועות ריקוד סטייל מיק ג'אגר. על השריקות החופרות נתחשבם איתם בפעם אחרת.

 

 

8. קייטי פרי – "Firework"/E.T"

גם אחרי שלוש שנים בביזנס, קשה עדיין לפצח את סוד הקסם של קייטי פרי, בסה"כ זמרת די בינונית, שהפך אותה לזמרת מצליחה כל כך בעולם כולו בשנה האחרונה. אולי זו הזוגיות עם ראסל ברנד, ההתפשטויות התכופות או הזיופים הנוראים בהופעות שנותנים לכולם תקווה שהם יכולים להפוך לסופרסטארים יום אחד, אבל מה שבטוח זה שעם נתונים אי אפשר להתווכח. ובפרמטר הזה פרי מנצחת כמעט את כל חברותיה לשוק הבשר הפופי. 

לא פחות משישה להיטים שונים, כולם מאותו האלבום "Teenage Dream", הגיעו לפסגת המצעד האמריקני בשנה וחצי האחרונות והעניקו לפרי שיא גינס, שהיה שייך בעבר לאחד, קראו אותו מייקל ג'קסון. ב 2011 היא כיכבה בעיקר עם להיט ההיפ הופ האלקטרוני והדי מיושן "E.T," בו אירחה את קנייה ווסט ועם "Firework" הדאנסי והמדבק (ותודות לכינורות) שהפך להמנון של ממש באמריקה בזכות הטקסט ה"קואצ'רי" שמעודד צעירים למצות את הפוטנציאל שלהם, בלי לעשות חשבון לאחרים. אופס, לרגע שהזכיר לנו את "Beautiful" של כריסטינה אגילרה. 

.

 

9. פיטבול , ני- יו ואפרוג'ק – "Give Me Everything"

חייב להגיד את האמת: פיטבול, על כל חבילת השיק הלטיני פרחי שהוא מביא איתו, הוא אחד הראפרים המעצבנים שזכינו להכיר בשנים האחרונות. אבל לזכותו ייאמר שהוא פשוט יודע לבחור את המפיקים הנכונים ולהמר נכון על הסאונד החם של הרגע. לפני כשנתיים הוא כבש את אמריקה עם הקטע המדבק "I Know You Want Me" והפך לאחד השמות המבוקשים בביזנס, עם הופעות אורח בלהיטי ענק של שמות כמו ג'ניפר לופז, אנריקה איגלאסיאס ואשר.

למרבה האירוניה, הלהיט הכי גדול בו לקח חלק הוא דווקא זה עליו הוא חתום כמבצע. "Give Me Everything", שיתוף פעולה שלו עם של מפיק הדאנס ההולנדי אפרוג'ק וזמר הארנ'בי ני יו היה בדיוק מה שעולם המוזיקה חיפש השנה. טראק שמשלב בתוכו האוס מועדוני, קצת ארנ'בי קלאסי, פזמון קליט לרדיו וראפ מספיק פרחי.

 

 

10. ריהאנה – "We Found Love"

באופן מפתיע, סיומה של פרשיית כריס בראון מצאה את ריהאנה רעבה עוד יותר להצלחה ותהילה, כשהיא מוותרת על כל סוג של מנוחה ופשוט לא מפסיקה לעבוד. אחרי אלבום אפל ("Rated R") שסיכם את התקופה ההיא, חזרה הזמרת בסוף השנה שעברה עם האלבום "Loud", מתוכו יצאו לא פחות מ-7 סינגלים (ארבעה מתוכם ב-2011), ועוד לפני שהספקנו לעכל את שובו של החורף, כבר הגיע לפתחנו אלבומה השישי "Talk That Talk", מתוכו לקוח הסינגל הראשון וההימנוני "We Found Love".

כשהוא מגובה בהפקה סופר עדכנית של המפיק החם קלווין האריס, קליפ פרובוקטיבי עם הגבר הנוכחי בחייה (שדומה קצת יותר מדי לכריס בראון), וקאבר מוצלח של קולדפליי (שגם אירחו אותה באחד השירים היותר מוצלחים באלבומם החדש), התוצאה היתה יכולה להיות רק להיט ענק, שמככב ממש השבוע במקום הראשון באמריקה. 

 

 


 
הדפסה שלח לחבר חזור למעלה
עוד
במדור
עידן עמדי נפרד מהצבא ומהחברה: "נגמר" הדואט עם עופר לוי דלף מאחורי הגב של אייל גולן

תגובות
כותרת
שם
 
8. היי תקראוווו
02/12/2014 - 21:46
מאת שרופה על קייטי פרי המושלמת והמלכה של היקום
כולכם חיים בסרט firework and we found the love הכי יפים פהההההההההההההה
7. fff
08/08/2012 - 22:48
מאת גגכ
איזה שיר יפה של פיטבול וכריס בראון
6. בעליי :)
13/04/2012 - 21:53
מאת אופיר מארס♥
ברווווונווו ♥
5. נוי אלוש הרמיקסים שלך מדהימים!
30/12/2011 - 18:51
מאת NOY ALUSH FAN
יש לך רמיקסים מדהימים
4. איזה שירים טובים
30/12/2011 - 18:23
מאת מאיה
ואוווווווווווווווווו
3. אחלה רשימה (ל"ת)
21/12/2011 - 12:27
מאת אחלה רשימה
2. The most perfect in
16/12/2011 - 14:25
מאת הודיה מימון
את כל השירים אני מכירה בעל פה את אדל הכייייי......... אומנים שאני ממש אוהבת שנותנים הרבה מאוד מאוד השראה..... מחכה שיצאו עוד מלא מלא מלא 3>
1. אחלה רשימה (ל"ת)
16/12/2011 - 09:13
מאת אחלה רשימה
 

הכי נצפים
גולשי שירונט בחרו: שירי האהבה הכי גדולים
שירונט מציג: אקורדים לשירים
עשרה שירי סליחות ליום הכיפורים
הלהיט שמשגע את העולם
עוד מעט נהפוך לשיר
 
הסקר היומי
מה שיר הבוקר שלכם?
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
 




 

שירונט- אתר המוזיקה הגדול בישראל הכולל מילים לשירים בעברית, מילים לשירים באנגלית וקליפי יוטיוב. מאגר מילות שירים מסגנונות מוזיקליים שונים: מוזיקה מזרחית, מוסיקה ים תיכונית, רוק, פופ, היפ הופ, ג'אז, בלוז, שירה בציבור, ארץ ישראל הישנה והטובה, שירי חתונה, שירי אהבה, אקורדים לשירים לועזיים ועבריים. יכול כי בשוגג נפלו טעויות במילות השירים. האתר אינו נושא באחריות כי מילות השירים מדויקות, וככל שהנך מזה/ה טעות במילות מי מהשירים אנא דווחו לנו על כך ואנו נתקן את הטעות.