ראשי מוזיקה היטליסט סלבס תרבות +12 נא להזין 2 תווים לפחות

 
הכל שירים מילים לשירים אמנים  


עברית שפה קשה? אז שרים באנגלית
שלום חנוך ניסה את מזלו מעבר לים, גם פורטיסחרוף, שלמה ארצי ואחרים. אבל רק עכשיו, בעידן הגלובליזציה, נדמה שאמנים ישראלים באמת מצליחים להתפרסם בחו"ל
מערכת שירונט 22/09/2009

להקות ישראלית החלו כבר בשנות השישים לבצע שירים באנגלית, בארץ ובחו"ל. להקות אלו שמו בצד את העברית, שעוד היתה בהתהוות, והעדיפו לשיר, להלחין ולנגן שירים באנגלית. אסתר עופרים ובן זוגה אבי היו החלוצים בביצוע שירים באנגלית בארץ, והצליחו רבות מעבר לים: שירים באנגלית של אסתר עופרים עדיין מושמעים ברחבי אירופה, והיא אף מופיעה לעיתים ברחבי היבשת.

הלהקות הישראליות הראשונות שביצעו שירים באנגלית וזכו להצלחה היו עוזי והסגנונות, הצ'רצ'ילים והאריות. אקט זה התקבל אז בחשדנות, שכן נתפש כסתירה לפטריוטיות והציונות של אותם ימים. אך עד מהרה, שירים באנגלית של אמנים ולהקות ישראליות הפכו לחלק מהנוף המקומי. זמרים מפורסמים כמו יגאל בשן, אריאל זילבר ושלום חנוך ביצעו כבר לפני שנים שירים באנגלית, ואף הופיעו בארץ ובחו"ל.

ב-1979 נבחרה גלי עטרי לבצע את השיר "הללויה" עם להקת "חלב ודבש" באירוויזיון שהתקיים בארץ. בזכות הצלחתם, הקליטו עטרי והלהקה מספר שירים באנגלית ובשפות נוספות. הלהקה הופיעה בפני מלכת אנגליה ולצד אמנים מקומיים, עמם ביצעו שירים באנגלית.
גם ברי סחרוף ורמי פורטיס ניסו את מזלם בביצוע שירים באנגלית, כחלק מההרכב המצליח 'מינימל קומפקט', שנחל הצלחה חסרת תקדים באירופה. במרוצת השנים זמרות כמו ריטה, אחינועם ניני ודנה אינטרנשיונל ביצעו שירים באנגלית שזכו להצלחה בארץ ובחו"ל. מגמה זו נמשכת גם בימינו: אביב גפן חבר בהרכב "בלאקפילד" וכותב שירים באנגלית, עידן רייכל מופיע ברחבי העולם, תומר יוסף ולהקתו החדשה עושים זאת באירופה, ולהקות ישראליות נוספות, שמוכרות פחות למאזינים המקומיים, מנסות את מזלן מעבר לים. 

תחרות שנערכה לאחרונה במועדון הבארבי בת"א הצביעה על התחזקות המגמה. בתחרות, שנקראה אליפות להקות הרוק "ז'אן ז'ק גולד סנר", השתתפו להקות צעירות ששרות באנגלית, ובמקום הראשון זכתה "סן פדרו", המבצעת שירים באנגלית המשלבים רוק ואלקטרוניקה. להקות ישראליות שמבצעות שירים באנגלית כבר לא נחשבות לפורצות דרך בימינו, אך מצליחות להשתלב בתעשיית המוזיקה הישראלית והעולמית טוב מבעבר.
בשנים האחרונות מבצעות להקות מקומיות רבות מוזיקה אלקטרונית שמשלבת מילים באנגלית. גם בז'אנר האלטרנטיבי יש לא מעט להקות מקומיות שבחרו בשפה זרה. הסיבה לכך היא שזו הדרך הטובה ביותר מבחינתן לפרוץ לשווקים בינלאומיים ולזכות להכרה. 

 
הדפסה שלח לחבר חזור למעלה
עוד
במדור
לאן נעלמו השירים? מוסיקה ישראלית בשנות השישים

תגובות
כותרת
שם
 
7. תיפשי
31/08/2014 - 14:59
מאת דני
תיפשייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי
6. בועז שרעבי
10/04/2014 - 22:39
מאת בן משה
בועז שרעבי שר באנגלית לפני שהתחיל לשיר בעברית., פמלה רינגולי ועוד יזהר כהן שר ג'קי אלקיים ג'קי וולש
5. גם אני שרה באנגלית
16/11/2011 - 15:49
מאת תמר
תוכנה מצוינת
4. נינט טייב
07/05/2011 - 08:54
מאת נינט טייב
טוב נו מה יש לך שריתוש אני באמת שרה באנגלית
3. אדג'יו (ל"ת)
24/01/2011 - 09:01
מאת ננה מושקורי
2. גם בוגרי כוכב נולד שרים באנגלית
15/06/2010 - 20:39
מאת שרית שדה
בועז מעודה, שירי מימון והראל סקעת שרים באנגלית. גם נינט טייב שרה באנגלית. אפילו ישראל בר און יתחיל לשיר באנגלית. סבבה.
1. תרגום
26/03/2010 - 08:40
מאת חלי
אתר מזההה טובבב!!!!!!
 

הכי נצפים
חזקה מתמיד
כתם הפרי
אחד לנשמה, אחד למסיבה, אחת לפנים
נחשו מי חזר?
פארק חשוך
הסקר היומי
מה שיר הבוקר שלכם?
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
 




 

שירונט- אתר המוזיקה הגדול בישראל הכולל מילים לשירים בעברית, מילים לשירים באנגלית וקליפי יוטיוב. מאגר מילות שירים מסגנונות מוזיקליים שונים: מוזיקה מזרחית, מוסיקה ים תיכונית, רוק, פופ, היפ הופ, ג'אז, בלוז, שירה בציבור, ארץ ישראל הישנה והטובה, שירי חתונה, שירי אהבה, אקורדים לשירים לועזיים ועבריים. יכול כי בשוגג נפלו טעויות במילות השירים. האתר אינו נושא באחריות כי מילות השירים מדויקות, וככל שהנך מזה/ה טעות במילות מי מהשירים אנא דווחו לנו על כך ואנו נתקן את הטעות.