כוכב נולד: סיכום שבוע 2
האם העונה הנוכחית תיצור תקדים ותשלח שלישיית נשים לגמר? על פי הביצועים עד כה שתי בנות כבר בדרך לשם. על המקום השלישי יתחרו מורן מזוז וראם כהן
אלעד כהן/ מערכת שירונט 07/07/2009

ישנן בנות
אחרי חמש עונות שבהן מספר הנשים המקסימלי בכל גמר עמד על אחד, ישנה פתאום אפשרות די סבירה שאנחנו בדרך לגמר שיתנהל תחת שליטה נשית. אחרי ארבע תוכניות אולפן, המסקנה די ברורה: מאי ופאולה הן הבאנקרים היחידים בתוכנית, כשמאי אחראית על השואו ופאולה ממצבת את עצמה בתור התשובה הישראלית לנורה ג'ונס ומשדרת מעין אצילות מרשימה וכובשת. בקשר למתמודד השלישי בגמר, עוד צריך לבחון את העניינים, אבל ראם כהן עושה רושם של מועמד מבטיח עם ביצוע יפה לשיר מורכב כמו "עטור מצחך זהב שחור"- עם סלסולים שהזכירו את הזמרים המזרחיים של פעם. משהו בין חיים משה, שימי תבורי ואייל גולן. תנו לנו עוד מזה.

מרגלית צנעני
מרגלית צנעני מאוהבת בדמותה הטלוויזיונית. מרגול המגניבה, אהובת הקהל, חביבת התקשורת, והאישה שהמציאה מחדש את השפה העברית. אבל מרגול, בוא נודה בזה כבר כי זו עונה שנייה שהפארסה הזו נמשכת, הפכה להיות פארודיה על עצמה. הניסיון שלה להמציא מחדש משפטים חסרי משמעות, וההתבטלות המוחלטת שלה מול כל חצי ביצוע בינוני, גורמים לה לאבד את כל הקרדיט שהיא הרוויחה בזכות.

געגועים לסעדו?
למרות שמאי ופאולה היו מגיעות לשלבים הגבוהים בכל עונה אחרת של כוכב נולד, הולכת ומתבהרת תמונה העגומה של העונה השביעית. מדובר, כנראה, בנבחרת הכי חלשה שהייתה לנו מאז עונה מספר 3. רוב המתמודדים לא עוברים את שלב ערב הכשרונות הצעירים, ולא משנה כמה השופטים יפלו על רגליהם, או המצלמה תשוטט מאחורי הקלעים כדי להראות את חשבון הנפש והחיבוטים, מדובר בחבורה צעירה מידי ומוכשרת פחות מידי.

צביקה הדר לעמדת השופט
צביקה הדר לא צריך להיות מנחה, זה קטן עליו, זה מאולץ, וזה בזבוז של כוח אדם חשוב. בכוכב צריכים לחשוב לעבור למתכונת האמריקאית. גם עם צביקה פרוכטר שלנו לא יכול להיות סיימון קאוול כי לא נעים מהאמא של המתחרה מב"ש שגדל שני בלוקים מהמגרש שבו צביקה שיחק כדורגל, אבל אסי עזר בעמדת מנחה וצביקה בתור יו"ר השופטים, שיעשה קצת סדר המולה וינווט את הדיון יעשו חסד לפורמט. אחרי הכל, אף אחד לא רואה כוכב נולד בשביל צביקה.

בקטנות
קל לחשוד בהפקה צינית כמו כוכב נולד ולקבוע כי מורן מזוז הובאה לשם על תקן גימיק, היא גימיק, אבל אתמול היא הוכיחה שלפחות בנבחרת הזו היא נמצאת בזכות עם ביצוע יפה ל"קרן שמש מאוחרת". לעומת זאת, שגיא אוסי היה צריך ללכת. רוק בית ספר זה נחמד. רק לא בבית ספרנו בבקשה. 

כוכב נולד: סיכום שבוע 1