פיטר רוט- לורן
פיטר רוט חוזר עם שיר חדש מתוך אלבום מחווה המוקדש ליצירתו של שמוליק צ'יזיק
מערכת שירונט 20/01/2010

חמש שנים עברו מאז אלבום הסולו הראשון של פיטר רוט. חמש שנים עמוסות במיוחד בהן הקליט אלבום עם אריק אינשטיין, הפך להיות חבר הרכב בלהקה של שלמה ארצי,  הופיע באופן קבוע עם מאור כהן, וגם מצא זמן מידי פעם לנגן ולהקליט עם להקת האם "מוניקה סקס". אם כל זה לא מספיק הוא גם הספיק להתחתן עם השחקנית נטע גרטי ולהפוך לאב. איכשהו בתוך הלוז הצפוף הזה רוט החל לעבוד לפני שנתיים על אלבום הסולו השני שלו שהפך להיות מסע מרתק אל העבר, ההווה והעתיד גם יחד כשהחליט לזנוח את החומרים האישיים והחל לעבוד על אלבום המוקדש כולו לשירי שמוליק צ'יזיק-פזמונאי, מלחין וזמר ישראלי, שעומד מאחורי שירים כמו: רוצי שמוליק, החברה להגנת הטבע, מה תאמרי, סיוון, אף אחד לא מזיל דמעה, תני לי מחסה, שיר הזרוק ואחרים.

"בשנת 84,  כשהייתי בן 10," מספר פיטר, "היה שיר אחד שתפס אותי חזק, זה היה "אף אחד לא מזיל דמעה". לא ידעתי מי שר, כתב, או הלחין אותו, אבל משהו בהגשה ובקול הממש לא מהוקצע ריגש אותי גם בתור ילד. ב-2006, 22 שנה מאוחר יותר הקלטתי את השיר מחדש באלבום משותף לאריק איינשטיין ולי. זאת הייתה עבורי הנקודה בזמן בה  התחלתי להתעניין בצ'יזיק. מצאתי את עצמי חוקר את הביוגרפיה הקצרה והלא פשוטה של האיש, שאת מותו מצא ב1987 כשהוא בן 42 בלבד. המסע אליו יצאתי הוליד מפגשים מרתקים עם אהובות ישנות וחברים קרובים של צ'יזיק, שפתחו את ליבם בפני ואף העניקו לי טקסטים שמעולם לא נחשפו או הולחנו. למרות שהייתי עמוק בתהליך של הקלטת אלבום סולו שני שלי, קול פנימי חזק הניע אותי להפסיק הכול ולהקליט אלבום משירי צ'יזיק."

האלבום של פיטר רוט שר צ'יזיק מורכב מטקסטים שהולחנו לראשונה עבור הפרויקט ומשירים שהולחנו בעבר בגרסאות חדשות. "לורן" הוא הסינגל הראשון מתוך האלבום. על הלחן אחראי יזהר אשדות, שגם הפיק מוזיקלית.