מדריך הופעות 2010
אז מי באמת מגיע לארץ, ואיזה הופעות צפויות לנו בשנה הקרובה? קבלו את המדריך השלם להופעות חו"ל 2010
גיא ניב/ מערכת שירונט 28/01/2010

דבנדרה בנהארט
מתי: 16-17 ביוני
איפה: בארבי תל אביב
מחיר: 200 ש"ח עד ה-23 במאי ואח"כ 220
מופע חימום: גבע אלון
מה צפוי לכם: לפני ארבע שנים בנהארט נתן שתי הופעות בלתי נשכחות בישראל. בנהארט, מין מיקס מוזר בין ישו, גי'ם מוריסון, וילדת פרחים הוציא לאחרונה את אלבומו What Will we Be, שבעקבותיו יצא לסיבוב הופעות שנקטע לאחר ששבר רגל. לא דבר מאוד מפתיע בהתחשב בכך שהאיש נוהג לקחת איתו לבמה בקבוק ג'יימסון. ולרדת בלי.

אלטון ג'ון
מתי: 17 ביוני
איפה: איצטדיון ר"ג
מחיר: 250-1000 שקל
מה צפוי לכם: הסר של פופ הפסנתרים הוציא כבר 44 אלבומים עד היום, שנמכרו ב-550 מיליון עותקים בעולם. השיר שהקדיש לנסיכה דיאנה לאחר מותה, Candle in the Wind, הוא לא רק בלדה שמאלצית אלא גם הסינגל הנמכר ביותר בכל הזמנים – מה שהכניס את הזמר הצבעוני לספר השיאים של גינס. הזמר האקסצנטרי גם הפך לאייקון של הקהילה ההומוסקסואלית בעולם, וב - 2005 התחתן עם בן זוגו, הקולנוען דיויד פרניש. ההופעה הקודמת שלו בארץ, ב-1993, כמעט בוטלה אחרי שג'ון נבהל מכמות הצלמים שהמתינו לו בשדה התעופה ועשה אחורה פנה. רק אחרי שכנועים, תחנונים והבטחות נאות לקיים את המופע.

GOV’T MULE
מתי: 18 ביוני
איפה: רדינג 3, ת"א
מחיר: 219-229
מה צפוי לכם: להקת הרוק האמריקאית המשובחת, שנוסדה על ידי וורן היינס מ"האלמן בראדרס". הלהקה הוציאה עדי היום 8 אלבומים אבל הקסם האמיתי הוא בהופעות ששואבות מהמסורת של "האלמן בראדרס", "גרייטפול דד" ודומיהם, משמע הרבה רוק אמריקאי קלאסי וג'אמים מאולתרים.

רוד סטיוארט
מתי: 30 ביוני
איפה: המופע הועבר מאיצטדיון ר"ג להיכל הספורט נוקיה
מחיר: 250-1000 שקל
מה צפוי לכם: הרבה פחיות שנדי חינם. וגם הופעה של מי שכונה על ידי סר ג'ון ממקודם "זמר הסול הלבן הטוב ביותר בנמצא". האיש הצרוד התחיל לשיר בלהקת The Faces עוד בסיקסטיז, ומאז הוא מחזיק בקריירת סולו שנמשכת עד היום ואחראי ללא מעט להיטים, הידועים שבהם הם Sailing, Have I Told You Lately ו-Da Ya Think I’m Sexy. גם לו יש תואר מהאימפריה הבריטית – עיטור מסדר, וגם גראמי וחברות בהיכל התהילה של הרוק. ולא פלא שההופעה שלו תהיה באיצטדיון ר"ג – האיש חולה כדורגל מושבע. 

כל הפרטים על המופע של רוד סטיוארט בישראל

גוראן ברגוביץ'
מתי: 30 ביוני, 1 ביולי
איפה: תל אביב (היכל התרבות) וחיפה (מרכז הקונגרסים)
מחיר: 119-319 שקל
מה צפוי לכם: תזמורת החתונות והלוויות של האיש שאחראי לפסקולים של קוסטריצה מגיעה לביקור נוסף עם המוזיקה הצוענית – בלקנית שלהם.

פורקיופיין טרי
מתי: 7 ביולי
איפה: גני התערוכה ת"א
מחיר: 299 שקל (לא סופי)
מה צפוי לכם: סטיבן ווילסון, חברו של אביב גפן לבלאקפילד, מוכר יותר בעולם בזכות ההרכב הזה שהוא מנהיג, שעושה פרוגרסיב רוק ופסיכדליה ונחשב למעין חיקוי פינק פלויד מוצלח של העשור האחרון עם טאץ' של מטאל.

דוויל זאפה
מתי: 14 ביולי
איפה: האנגר 11
מחיר: 200-400 ש"ח
מה צפוי לכם: דוויזל זאפה, גיטריסט על בזכות עצמו ובנו של אחד המוזיקאים הגדולים של המאה ה-20 בהופעה החיה הרשמית הראשונה של המוזיקה של פרנק זאפה מאז מותו של המאסטר ב-1993.

מיסי אליוט
מתי: 15.7
איפה: ביתן 1, גני התערוכה
מחיר: 225 ש"ח במכירה מוקדמת
חימום: הדג נחש
מה צפוי לכם: הגברת הראשונה של ההיפ הופ מגיע לראשונה לישראל אחרי שנים של מו"מ שסוף סוף הבשיל. מיסי נחשבת לאמנית פורצת דרך בהיפ הופ, והוציאה לאורך הקריירה שישה אלבומים ושיתפה פעולה עם מדונה, אלישיה קיז, ג'סטין טימברלייק, ביונסה ורבים אחרים.  

סיל
מתי: 21 ביולי
איפה: פארק רעננה
מחיר: טרם פורסם
מה צפוי לכם: שעתיים ומשהו של השתוממות "איך היידי קלום התחתנה עם זה?". הבריטי ממוצא ניגרי התפרסם בזכות כמה להיטים אי שם בתחילת העשור הקודם, ומאז הוא מדשדש בין בינוניות לשכחה. אבל אולי היידי תבוא להגיד שלום.

Archive
מתי: 28 ו-29 ביולי
איפה: מועדון התיאטרון וזאפה תל אביב (בהתאמה)
מחיר: 220 ש"ח
מה צפוי לכם: הרבה נסיונות היו בעבר להביא לפה את הלהקה הבריטית הזו, עד שחברת ההפקות alive productions לקחה אחריות. archive נוסדה על ידי דריוס קילר ודני גריפית' בלונדון בשנת 1994 ומאז הוציאה 8 אלבומים עם סולנים משתנים ונחשבת לאחת מלהקות הרוק-אוונגרד האהובות והמוערכות בעולם. אז איך יהיה המופע? ארטיסטי, עם נגיעות של עצב מזוקק.

מייק פאטון
מתי: 3 באוגוסט
איפה: לא פורסם
מחיר: 200-400 (הערכה)
מה צפוי לכם: האיש, האגדה והמחסור בתרופות הרגעה, שביקר פה רק בקיץ האחרון עם הרכב האם פיית' נו מור, מגיע לביקור נוסף בישראל עם הפרוייקט החדש שלו מונדו קאנה, הכולל 30 נגנים ומבצע עיבודים חדשים לשירי פופ איטלקיים מסורתיים.  

דיאנה קראל
מתי: 4 באוגוסט
איפה: אמפי קיסריה
מחיר: 220-550 שקל
מה צפוי לכם: פסנתרנית וזמרת ג'אז מוערכת, שמחזיקה בבית שלושה גראמיז – כולל על האלבום האחרון Quiet Nights וגם בתואר "החצי השני של אלביס קוסטלו" שיופיע כאן כמה שבועות לפניה. 

ג'טרו טאל
מתי: 7,9 באוגוסט 
איפה: אמפי קיסריה (7.8), מרכז הקונגרסים ירושלים (9.8)
מחיר: 149-399 שקל (קיסריה. לירושלים עדיין לא פורסם)
מה צפוי לכם: איאן אנדרסון, החליל והחברים שלו מגיעים שוב לבקר אחרי 3 שנים, בפעם השישית. אטום כמו לבנה, קופץ על רגל אחת, הוא עוד צעיר מכדי למות.

30 שניות למאדים
מתי: 18 באוגוסט
איפה: ביתן 1 בגני התערוכה
מחיר: 220 ש"ח
מה צפוי לכם: הלהקה שהקים שחקן הקולנוע ג'ראד לטו (אלה הם חיי, רקוויאם לחלום) יחד עם אחיו מגיעה לישראל להופעה אחת במסגרת סיבוב ההופעות העולמי לקידום האלבום "This Is War". הלהקה קיימת מאז 1998 והוציאה מאז שלושה אלבומים שזכו לפופולאריות רבה, בעיקר בקרב בני נוער. הלהקה תגיע לכאן בעקבות אלבומה האחרון שיצא בשנת 2009.  

פסטיבל המטאל בבארבי
מתי: 27 באוגוסט
איפה: בארבי תל אביב
מחיר: 209 ש"ח ליום הופעות
מה צפוי לכם: הרבה רעש, מעגלי פוגו וילדים עם שיער ארוך מידי וחולצות קרועות והופעות של אמנים כמו Sabaton, טים "ריפר" אוונס מג'ודס פריסט, Nightmare הצרפתים ולצידם להקות מקומיות כמו בצפר וקרוספייר.

היינקן מיוזיק קונפרנס
מתי: 31.8- 1.9
איפה: ביתן 1, גני התערוכה
מחיר: 320 ש"ח ל-1000 רוכשי הכרטיסים הראשונים
מה צפוי לכם: מפגש מרתק בין אחד ההרכבים החשובים בעולם – LCD סאונדסיסטם, שיופיעו לראשונה בישראל, פאבליק אימג' לימיטד (PIL), ההרכב המיתולוגי של ג'וני ליידון, סולן להקת הסקס פיסטולס, וגם ההרכב האלקטרוני לפטפילד.

אוזי אוסבורן
מתי: בספטמבר (אין תאריך סופי)
איפה: טרם פורסם
מחיר: טרם פורסם
מה צפוי לכם: האמת, לא ברור. פעם אוזי היה הסולן של בלאק סאבאת', רוקר שזלל עטלפים על הבמה ואכל כדורים בחדר הלבשה. עכשיו הוא בעיקר סבא הזוי שמככב בתכנית ריאליטי על החיים שלו וחוסר היכולת שלו להתמודד עם העולם.

ג'ף בק
מתי: 5 באוקטובר
איפה: קיסריה
מחיר: 290-590
מה צפוי לכם: אחד הגיטריסטים הגדולים בתולדות הרוק יגיע לארץ להופעה אחת באמפי קיסריה בעקבות אלבומו החדש Emotion and Commotion. בק, 66, פרץ לתודעה כשהיה חבר בלהקת היארדבירדס בשנות השישים והמשיך לקריירת סולו מפוארת. חובה לכל מי שאוהב גיטרה חשמלית.

ניל סדקה
מתי: 16 באוקטובר
איפה: היכל נוקיה
מחיר: לא פורסם עדיין
מה צפוי לכם: במקום להכביר מילים על ניל סדקה עדיף פשוט לחפש את אחת הגרסאות המוקדמות של שירו OH! Carol ולהיעלם בתוך המתיקות. זה בערך הסיפור המוזיקלי של האיש הזה, בן 70 היום, שמנהל קריירה שנמשכת יותר מחמישים שנה וכתב עשרות להיטים לו ולאמנים אחרים כמו פול אנקה, פרנק סינטרה, אלביס, טום ג'ונס ואחרים. בקיצור- קלאסיקה.

השמועה אומרת ש..:

בוב דילן
מתי: לא ידוע
איפה: פארק הירקון
מחיר: לא ידוע
מה צפוי לכם: האיש שהשפיע יותר מכל אמן אחר על המוזיקה המודרנית, גדול המשוררים המבצעים כבר חמישה עשורים, ועוד שאר סופרלטיבים שכולם מוצדקים ואפילו קטנים על טרובדור הפולק הנצחי. מאידך, מזה כמה שנים שהדיווחים מההופעות החיות של מר צימרמן מדברים על אכזבה מביצועים לא קוהרנטיים לשירים המוכרים והתעקשות על ביצועים של שירים מירכתי הארסנל – במלים אחרות, דילן מופיע בשביל לרצות את עצמו יותר מאשר בשביל הקהל, אבל הוא דילן. גם אם הוא ינחר על הבמה אתם  תגידו יפה תודה שזכיתם לראות את הפלא האנושי הזה בארץ הקודש. כלומר, בהנחה שהוא יגיע. זה עדיין לא לגמרי סגור.