ראשי מוזיקה היטליסט סלבס תרבות +12 נא להזין 2 תווים לפחות

 
הכל שירים מילים לשירים אמנים  


כריס קורנל בתל אביב
אחד מהגיבורים הגדולים של מהפכת הגראנג' בשנות התשעים נחת בארץ לקראת ההופעה נמתוכננת בגני התערוכה. אמנם יש לו שורשים יהודים אבל הוא לא באמת יודע הרבה על ישראל, הוא מאוהב בטוויטר, ואם תניפו שלט בהופעה עם שיר שאתם רוצים יש סיכוי שהוא ינגן אות עם האישה והילד מצוייד באישה, ילד, תובנות על טוויטר ורוקנ'רול.
ליאור ששון/ מערכת שירונט 17/06/2009
 

כריס קורנל, נראה בדיוק כמו שאתם זוכרים אותו מימי סאונדגרדן" שיער תלתלים ארוך, משקפי שמש, זקן תיש וחולצות דהויות שראו ימים טובים יותר. אבל כאן בערך נגמר הקשר היחיד בין כריס קורנל של ימי מהפכת הגראנג' של סיאטל לכריס קורנל מודל 2009, זה מוציא אלבום עם מפיק ההיפ הופ הכי נחשב בסביבה, יוצא לסיבובי הופעות צלווה במשפחה, ובמקום לקפוץ לתוך הקהל הוא מתקשר איתו דרך הטוויטר. אבל אלה רק הפרטים. קורנל הגיע לכאן בשביל מטרה אחת בלבד: המוזיקה.  

קורנל, בעל שורשים יהודיים, מתרגש מהביקור בישראל אבל לא מהסיבות הצפויות. "כשסבתא של מתה סיפרו לנו שהיא הייתה יהודיה, אבל זה לא היה משהו שנוכח בחיי היום יום שלנו, ולא גדלתי כיהודי. החיבור שלי לישראל הוא דווקא דרך המעריצים שפגשתי לאורך השנים. יש משהו בישראלים שהוא הרבה יותר אינטנסיבי, נוכח. הם ביקשו ממני להגיע, וחברים שלי שהיו כאן אמרו לי לבוא, אז אני כאן ואני מתרגש לבוא לגלות דברים ואנשים שדיברו איתי עליהם במשך שנים".

-אחרי שנים של הופעות את עוד מוצא את עצמך מתרגש?

"אני לא יכול להגיד שאני ממש מתרגש, אבל לפני כל הופעה יש סוג של חשש או מתח. אחרי הכל אתה כל ערב מופיע מול קהל אחר, ולא בטוח מה תהיה הדינמיקה או התקשורת ביניכם, אבל אני לא בא כדי "לכבוש" את הקהל. הופעת מוזיקה היא חוויה משותפת לאמן בדיוק כמו לקהל."

-איזה אמנים או להקות השפיעו עליך מוזיקלית במיוחד?

"בראש וראשונה הביטלס. גיליתי אותם כשהיית בן 8 או 9 וזה לא היה מאותם סיפורים של ילד שגילה את המוזיקה ומייד התחיל לחלום על להיות בלהקת רוק. הייתי צעיר מידי בשביל זה, פשוט אהבתי את המוזיקה, והקשבתי לה במשך שעות, ומאוחר יותר הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות וגם בתהליך הזה הביטלס היו ונשארו ההשפעה המרכזית עליי."

-באלבום האחרון הפתעת את כולם ועבדת עם טימבלנד. מה הצעד הבא?

"אני תמיד אוהב לחקור ולחפש. בזמן האחרון עשיתי קצת שיתופי פעולה עם אמנים אלקטרונים שעל חלקם אני עדיין לא יכול לספר, אבל אני בטוח שעתידי המוזיקלי יהיה מגוון גם לתחומים אחרים ולא רק לסגנון כזה או אחר."

 - בהסתכלות לאחור, האם אתה מרגיש שהגראג' תיזכר כמהפכה מוזיקלית חשובה או שמדובר בהתפרצות חד פעמית של כשרונות?

"הגראנג' צמח מתוך הקהל. זה היה דבר מדהים. נירוונה מכרו 14 מליון עותקים בעולם בזכות סינגל אחד מצליח. היה רעב ועניין, וחברות התקליטים נכנסו לתוך הסצינה ודחפו אותה קדימה. אחר כך דברים השתנו. המוזיקה הזו לא שינתה את העולם וקשה להתייחס אליה כמהפכה, אבל בשנה שעברה האלבום הכי נמכר בארצות הברית היה של ניקלבק והם נשמעים כמו להקת גראנג' לכלד דבר ועניין, אז כן, השארנו חותם".

- אתה אחד האמנים הכי פעילים בטוויטר. מה אתה אוהב שם כל כך? 

"טוויטר זה מקום טוב לתקשר עם מעריצים באופן אישי ולדבר איתם על מוזיקה. זה דרך טובה לשמוע פידבקים מה הם אוהבים יותר, מה פחות, ולענות על שאלות ביחס לבחירות שאתה עושה והשירים שאתה כותב. והכי חשוב, דרך אמצעי התקשורת הזה המעריצים מבינים שאתה בן אדם רגיל". 

- מה הלו"ז שלך בישראל?

"יש לי יומיים חופש אחרי ההופעה הערב. נתעורר בבוקר, נתחיל לנסוע ונקווה שנמצא מישהו שיודע את הדרך וייקח אותנו לכל המקומות החשובים".

- אתה יודע כבר מה תנגן בהופעה?

"לא. אני בדרך כלל בוחר את הסט ליסט כמה שעות לפני כל הופעה לפי ההרגשה שלי באותו רגע. זו הופעה ארוכה, כמעט שלוש שעות, ואני מנגן חומרים מכל התקופות ולפעמים בוחר שירים שלא ניגנתי מעולם. בכל מקרה אם יש שיר ספציפי שאתם רוצים לשמוע פשוט תרימו שלט בקהל. יש סיכוי לא רע שננגן אותו."

 

 
הדפסה שלח לחבר חזור למעלה
עוד
במדור
עידן עמדי נפרד מהצבא ומהחברה: "נגמר" הדואט עם עופר לוי דלף מאחורי הגב של אייל גולן

תגובות
כותרת
שם
 

הכי נצפים
גולשי שירונט בחרו: שירי האהבה הכי גדולים
שירונט מציג: אקורדים לשירים
עשרה שירי סליחות ליום הכיפורים
הלהיט שמשגע את העולם
עוד מעט נהפוך לשיר
 
הסקר היומי
מה שיר הבוקר שלכם?
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
 




 

שירונט- אתר המוזיקה הגדול בישראל הכולל מילים לשירים בעברית, מילים לשירים באנגלית וקליפי יוטיוב. מאגר מילות שירים מסגנונות מוזיקליים שונים: מוזיקה מזרחית, מוסיקה ים תיכונית, רוק, פופ, היפ הופ, ג'אז, בלוז, שירה בציבור, ארץ ישראל הישנה והטובה, שירי חתונה, שירי אהבה, אקורדים לשירים לועזיים ועבריים. יכול כי בשוגג נפלו טעויות במילות השירים. האתר אינו נושא באחריות כי מילות השירים מדויקות, וככל שהנך מזה/ה טעות במילות מי מהשירים אנא דווחו לנו על כך ואנו נתקן את הטעות.