סיכום עשור- פופ
בריטני, ליידי גאגא, ביונסה, אמינם, רובי וויליאמס ואחרים סיפקו לנו עשור רצוף בלהיטי פופ בלתי נשכחים. בחרנו את עשרים הגדולים
מערכת שירונט 21/12/2009
Beyonce Feat. Jay-Z – Crazy in Love
(2003)
להיט הסולו הראשון והממכר של ביונסה, שהבהיר לעולם כי הדסטניז צ'יילד היו רק תחנת מעבר שלה בדרך לדבר האמיתי: חתונה עם ג'יי זי. וקריירת סולו מפוארת כמובן.

 

Kylie Minogue – Can't Get You out of My Head
(2001)
השיר שהכתיר בהצלחה את הקאמבק של קיילי בשנות ה2000 וסידר לה תעסוקה גם בעשור השלישי לקריירה. אנחנו לעומת זאת נתקענו עם ה"לה לה לה" בראש לכמה חודשים יותר מדי.

Eminem Feat. Dido – Stan
(2000)
הראפר הכי קשוח בסביבה מתגלה כבעל צדדים רגישים כשהוא מסמפל שיר (Thank You) מתוך פסקול הסרט "דלתות מסתובבות" ועל הדרך פותח לדיידו דלת לתהילה.

Britney Spears – Toxic
(2004)
אם מישהו בעולם עוד היה צריך עוד הוכחה שבריטני היא היורשת של מדונה, הגיע הלהיט המושלם הזה וקבע עובדות בשטח. אבל אז הגיע ההתדרדרות. וליידי גאגא.

Robbie Williams – Feel
(2002)
הרבה לפני ההתמכרויות והאלבומים המבולבלים, היו לרובי וויליאמס לא מעט שנים טובות. Feel היה רגע השיא, שגם הפך אותו לכוכב אצטדיונים.


Rihanna Feat. Jay-Z – Umbrella
(2007)
גם בריטני ספירס וגם מארי ג'יי בלייג ויתרו על השיר הזה בטענה שהוא לא להיט. ריהאנה, לעומת זאת, לא חשבה פעמיים וזכתה בתמורה לגשם של הרבה דולרים.

Lady Gaga – Poker Face
(2009)
רגע לפני סיום העשור פרצה לחיינו ליידי גאגא והבהירה שאפשר לישון בשקט: יש עתיד לפופ גם בעשור הבא.

Gnarls Barkley – Crazy
(2005)
דיינג'ר מאוס, מפיק ההיפ הופ הכי חם בשטח וזמר הסול סי-לו גרין סמפלו קטע מתוך פסקול מערבון ספגטי ישן של אניו מוריקנה והוסיפו לו הפקה עדכנית ופזמון מלא נשמה. התוצאה: להיט מטורף.

Shakira Feat. Wyclef Jean- Hips Don't Lie
(2006)
אחרי שכבר יצא שנתיים קודם בפסקול "ריקוד מושחת" המחודש ונכשל, הבין וייקליף ז'אן שהוא פשוט לא בחר בזמרת הנכונה והרים טלפון לשאקירה שהוסיפה קצת מילים משלה. הפעם הירכיים לא שיקרו.

Katy Perry – I Kissed A Girl
(2008)
כמו לא מעט משיר הפופ המוצלחים של העשור הזה, גם סינגל הבכורה המחרמן של קייטי פרי היה כולו עבודה של מקס מרטין, הגאון השבדי שאחראי ללהיטים הכי גדולים של בריטני, הבקסטריט בויז וקלי קלארקסון. 
 

James Blunt – You're Beautiful
(2005)
ההשראה ל"את יפה" של עידן יניב והלהיט הכי גדול של 2005 הגיעו מכיוונו של הזמר הרגיש ג'יימס בלאנט, לשעבר קצין בצבא הבריטי והיום זמר די כושל שמנסה לברוח ללא הצלחה מהצל הענק של השיר שהביא לו את התהילה וגמר לו את הקריירה.


Dido – White Flag
(2003)
אמינם אולי נתן לה דחיפה קלה בהתחלה, אבל דיידו הוכיחה מהר מאוד שהיא יכולה לסחוב קריירה על הגב גם בלעדיו והבריקה עם סינגל מנצח מתוך אלבומה השני.


Madonna – Music
(2000)
כל מי שחשב שמדונה כבר תתקשה להיות רלוונטית בעשור החדש, קיבל ממנה כרגיל בומבה לפנים עם Music, שהבהירה לבריטני וכריסטנה שיש להם עוד הרבה מה ללמוד מהמלכה.

Black Eyed Peas – I Got A Feeling
(2009)
כשהם רוכבים על הסאונד הלוהט של ז'אנר האלקטרו פופ ועם ליווי צמוד של המפיק והדיג'י הצרפתי דייויד גואטה, כבשו הבלאק אייד פיז השנה כל פסגה אפשרית במצעדי המוזיקה בעולם עם הלהיט המשמח הזה והוכיחו ש"מזל טוב" ו"לחיים" עובד בכל שפה, אם רק משתמשים בהם נכון.

Christina Aguilera – Beautiful
(2003)
ההשתלטות של אווריל לאווין על המצעדים, הבהירה לכריסטינה אגילרה שגם היא צריכה בלדת רוק פופ מוצלחת ברזומה כדי לשרוד. לינדה פרי סיפקה את המילים והלחן. אגילרה את הקול הענק ואת הבלונד.

Kelly Clarkson – Since U Been Gone
(2005)
אחרי אלבום ראשון ומתקתק, החליטה זוכת העונה הראשונה של אמריקן איידול לקחת את העניינים לידיים וחתכה לכיוון ז'אנר הרוק פופ על שם אווריל לאווין. מקס מרטין סיפק לה להיט פופ כובש בהפקה בועטת שהצליח בדרך פלא להתחבב גם על מאזיני האלטרנטיב וגם על הקהל של תוכנית הטלוויזיה הפופולרית.

Amy Winehouse – Rehab
(2008)
אלבום הבכורה של איימי ויינהאוס סימן אותה כהבטחה גדולה בתעשיית המוזיקה הבריטית, אבל רק כשחברה למפיק מארק רונסון שנתיים אחרי, הצליחו השניים לפצח את הנוסחא שתהפוך אותה לכוכבת בינלאומית ועל הדרך החזירו לאופנה את הגרוב השחור של הסיקסטיז.

Timbaland Feat. One Republic – Apologize
(2008)
זו היתה אמורה להיות עוד בלדת רוק אמריקאית טיפוסית מתוך אלבום הבכורה של הלהקה האלמונית "וואן ריפבליק", אבל אז הגיע טימבלנד, המפיק החם של העשור ושיפץ אותו כמו שרק הוא יודע. התוצאה: הלהיט הכי גדול באמריקה ב2008.

Justin Timberlake – Cry Me a River
(2003)
אף אחד לא חשב שסולן להקת הבנים אן סינק יצליח לשכנע מישהו עם אלבום הסולו שלו, אבל ג'סטין טימברלייק, הוכיח די מהר עם הלהיט שיש בו הרבה יותר מייקל ג'קסון מאשר בקסטריז בויז.

Pink – Get The Party Started
(2002)
רק זמרת עם שיער ורוד ותדמית של שיכורה תמידית הייתה יכולה כנראה להישמע אמינה כשהיא מבקשת בפזמון החוזר והמדבק Get this Party Started.