ראשי מוזיקה היטליסט סלבס תרבות +12 נא להזין 2 תווים לפחות

 
הכל שירים מילים לשירים אמנים  


שולחן עורך
בכל סופ"ש עורכי שירונט בוחרים את חמשת הסינגלים הישראלים הטובים של השבוע. מי הצליח להיכנס הפעם לרשימה?
מערכת שירונט 04/02/2010
 

אריאל הורוביץ- לגמור כמו ברנר
הורוביץ הוא אחד האמנים המרתקים בארץ. אחרי כמה להיטי ענק בתחילת הקריירה כמו "סיגל נחמיאס", "יאללה ביי," ו"רנה", החומרים שלו הפכו להיות יותר קודרים, ההשמעות ברדיו פסקו, הקהל נעלם. במקום לבכות על גבי העיתון או לשבת בצד ולחכות לקאמבק הורוביץ החליט להרוויח את הקהל חזרה דרך הרגליים וכבר כמה שנים מופיע בכל אולם בארץ עם השירים שלו. עכשו הוא עומד כבר לפני אלבום חמישי מתוכו יוצא הסינגל הזה, שמעלה כמה שאלות חשובות עם תשובות לא פשוטות.

עודד גדיר- ענייני זהות
עודד גדיר משחרר סינגל ראשון מאלבומו השלישי "כשהלוויתן ישן". מדובר באחת ההפקות היותר מקוריות ששמענו בזמן האחרון: ללא באס, גיטרות, קלידים, או תופים. כל ההרמוניה נשענת על עיבוד כתוב לשלושה טרומבונים כשכל יחידת הקצב בנוייה על תכנותי מחיאות כפיים ורקיעות רגליים, ובמקום סולו גיטרה  יש סולו אטראמפטינג- כינוי שהומצא כדי לתאר את האופן שבו בועז מוסנזון מנגן חצוצרה אנושית בשפתיו בלבד. אבל מלבד הגנבות מוזיקליות מהסוג הזה מדובר פשוט בשיר טוב שנשמע אחרת לגמרי ממה שאנחנו מכירים. זה כבר ראוי להערכה.
 

דנה בקר- להיות להיות
"זכרונות שקורים עכשיו"- אלבום הבכורה של דנה בקר מפונץ', הוא אחד האלבומים הכי יפים שיצאו כאן בחודשים האחרונים. האלבום הופק על ידי אלי שאולי, גיטריסט להקת פונץ' ו"היהלומים" של שלום גד, אך למעשה כל הלהקה לקחה בו חלק. "להיות להיות" הוא הסינגל השלישי מתוך האלבום, שנכתב במפגש לילי של דנה, אלי ויוסי בבליקי ונשמע מעין שיר ערש למבוגרים.



דן תורן- זמן
דן תורן, אחד מיקירי המערכת, עובד בימים אלה על אלבום חדש, חורש את הארץ בהופעות, וגם מתפנה לעשות מחווה יפה לטום וויטס, משורר הביבים האולטימטיבי. השיר "זמן" של טום ווייטס יצא באלבום Rain Dogs בשנת 1985ועתיד להתפרסם גם בספר תרגומים לשירים של ווייטס שיצא השנה לרגל יום הולדתו ה-60. את השירים בספר מתרגמים לעברית סופרים, משוררים, מוזיקאים ואנשי רוח ישראלים. 


רונן כוכבי- The thing I care for the most
לרונן כוכבי יש רקורד עמוס בתור גיטריסט (טיפקס, פאנקנשטיין, טל לוי, עודד גדיר ואורי בנאי) ומפיק (951, Yoav and the Moontrees ואלי כהן). כוכבי גם היה חלק ממקימי מרסדס בנד ב-1997 והשתתף באלבום הבכורה של הלהקה שיצא ב-2004. בשנת 2007 עזב רונן את הלהקה לטובת לונדון והחל לעבוד על אלבום הבכורה שלו- Brixton Bootleg, אלבום פולק-רוק מסורתי, שמזכיר קצת את גבע אלון, והוקלט לייב על טייפ סלילים OTARI mtr-90 (שיטת ההקלטה הקלאסית שהייתה נהוגה עד שנות ה-80). מי שרוצה לראות את כוכבי על הבמה יכול לעשות זאת ב- 24/2/10 בלבונטין 7.

 
הדפסה שלח לחבר חזור למעלה
עוד
במדור
עידן עמדי נפרד מהצבא ומהחברה: "נגמר" הדואט עם עופר לוי דלף מאחורי הגב של אייל גולן

תגובות
כותרת
שם
 
1. נהניתי
05/02/2010 - 13:27
מאת ilana
בהחלט שירים טובים, מחממים את הלב לקראת סופ"ש
 

הכי נצפים
גולשי שירונט בחרו: שירי האהבה הכי גדולים
שירונט מציג: אקורדים לשירים
עשרה שירי סליחות ליום הכיפורים
הלהיט שמשגע את העולם
עוד מעט נהפוך לשיר
 
הסקר היומי
מה שיר הבוקר שלכם?
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
 




 

שירונט- אתר המוזיקה הגדול בישראל הכולל מילים לשירים בעברית, מילים לשירים באנגלית וקליפי יוטיוב. מאגר מילות שירים מסגנונות מוזיקליים שונים: מוזיקה מזרחית, מוסיקה ים תיכונית, רוק, פופ, היפ הופ, ג'אז, בלוז, שירה בציבור, ארץ ישראל הישנה והטובה, שירי חתונה, שירי אהבה, אקורדים לשירים לועזיים ועבריים. יכול כי בשוגג נפלו טעויות במילות השירים. האתר אינו נושא באחריות כי מילות השירים מדויקות, וככל שהנך מזה/ה טעות במילות מי מהשירים אנא דווחו לנו על כך ואנו נתקן את הטעות.