ראשי מוזיקה היטליסט סלבס תרבות +12 נא להזין 2 תווים לפחות

 
הכל שירים מילים לשירים אמנים  


הלהיטים הגדולים של השנה
שנת תש"ע תזכר כשנת הפריצה הגדולה של המוזיקה הים תיכונית. שלא במפתיע, הלהיטים הגדולים שייכים בעיקר לכוכבי הז'אנר
נוי אלוש/מערכת שירונט 06/09/2010
 

ליאור נרקיס – "ערב טוב"

יש לא מעט אנשים שיגידו ש"תגידו לה" היה להיט יותר גדול מ"ערב טוב". למעלה מ-3 מיליון צפיות להן זכה שירו של אהרון ביוטיוב יכולות אפילו להעיד על כך. אבל מה שהם אולי שוכחים זה שהלחן של אהרון מגיע מבולגריה. "ערב טוב" לעומת זאת הוא שיר פופ מאה אחוז ישראלי (מילים של יוסי גיספן, לחן של נרקיס עצמו), גאוני באותה מידה שהוא מטופש. וזו למעשה גדולתו. אין ראוי ממנו לזכות בתואר הלהיט הכי גדול של השנה החולפת.

דודו אהרון – "תגידו לה"

בדיוק כשחשבנו שמשה פרץ הוא היורש היחיד של אייל גולן, הגיע דודו אהרון השנה לשיא הצלחתו עד כה עם האלבום "מילים פשוטות", שחוץ משיר הנושא המדבק כלל גם את להיטי הרינגטונים ההיסטריים "כסף ואלכוהול" ו"לא מוותר" וכמובן "תגידו לה". אין ספק שמדובר באחד ההמנונים הגדולים של השנים האחרונות ובזמן שגולן, ושני הפרצים רק דאגו לתחזק את הקריירות המוצלחות שלהם בשנה החולפת, דודו אהרון עשה עוד כמה צעדים גדולים בדרך אליהם.

אברהם טל – "מחוזקים לעולם"

ההצלחה הגדולה של הקאבר ל"אדם צובר זיכרונות" והחברות המוקדמת ב"שוטי הנבואה", הפכו את אברהם טל תוך זמן די קצר לכוכב מיינסטרים בולט במוזיקה הישראלית. אחרי אלבומו הראשון שניפק את הלהיט "הזמן עושה את שלו", חזר השנה טל עם אלבום שני בשם "אורות" שחוץ משיר הנושא המעולה כלל גם את הלהיט ההיסטרי "מחוזקים לעולם". ההפקה העדכנית, הדמיון לחומרים המוקדמים והמוצלחים של אתניקס ובעיקר סימן ההיכר המזוהה אתו: קול הפלצט הגבוה, הפכו את השיר תוך זמן קצר לאחד משירי הרדיו המושמעים ביותר של השנה.

אייל גולן – "מי שמאמין"

לא סתם בחרה נבחרת ישראל את הלהיט הענק הזה כהמנון הרשמי שלה למוקדמות היורו בשנתיים הקרובות. הטקסט ההימנוני הפטריוטי, הקצב הדאנסי המשמח וטרנד שירי האמונה הפופולרי ששטף את הז'אנר הים תיכוני הפכו את "מי שמאמין" תוך זמן קצר לאחד הלהיטים הגדולים בקריירה של גולן ולאחד מרגעי השיא בהופעותיו בשנה האחרונה.

גלעד שגב – "אישה מהשמיים"

אחרי שני אלבומי פופ רוק ולהיט רדיו גדול אחד ("עכשיו טוב"), החליט גלעד שגב לחזור למקורות הסוריים שלו ולחקור באלבומו השלישי את המוזיקה והסאונד ששמע בבית אבא. הבחירה המפתיעה התבררה די מהר כצעד חכם מאוד לקריירה שלו והשירים החדשים השתלבו די מהר בפסקול הים תיכוני ששלט ברדיו השנה. "אישה מהשמיים" לבדו הושמע למעלה מ2000 פעמים ברדיו השנה, מה שהעניק לו את תואר השיר הכי מושמע ברדיו בתש"ע. לא רחוק מאחוריו מככבים גם הלהיטים הנוספים מהאלבום: "נועדנו" עם דין-דין אביב, "כל העולם" ו"אל מסתתר".

הדג נחש – "שיר נחמה"

באופן די מפתיע, הלהיט הכי גדול של "הדג נחש" השנה היה השיר הכי מזרחי שאי פעם יצא להם מבין הידיים, גם אם הטקסט שלו דווקא בא לבקר את תרבות החפלה השולטת. אבל הדג נחשים מספיק ותיקים ואהובים בשביל לא לבסס את ההצלחה שלהם על להיט אחד, והאלבום המעולה "6" ממנו הוא לקוח ניפק עוד שורה של להיטים מצוינים כמו "אני מאמין" , "לא מספיק" ו"עוד אח אחד".

משה פרץ – "מהשמיים"

דודו אהרון אולי ניפק להיטים יותר גדולים ממנו השנה כשחקן הטרי בשוק, אבל משה פרץ העדיף להמשיך לפרגן לחברו הטוב, תוך כדי שהוא מבסס את מעמדו החדש במוזיקה הישראלית כאחד מהזמרים המובילים והאהובים. חוץ משיר הנושא, האלבום המצליח "מהשמיים" כלל עוד שורה של להיטי ענק ("אשמור עלייך", "שתיים בלילה"), שהרעידו את הקהל בהופעות הבכורה של פרץ בקיסריה.

מייז – "אפטר בסדינים" ("בא לך עליי")

אומנם הדאנס הישראלי עדיין לא זוכה למספיק התייחסות בתקשורת, אבל בשטח מסתבר כי הסיפור אחרת לגמרי כמו שהוכיח השנה הרכב הדאנס הצפוני "מייז" שניפק שורה של להיטי מועדונים ובראשם המגה מגה להיט "אפטר בסדינים" (או בשמו העממי יותר "בא לך בא לך בעליי"), שגם הצליח לפרוץ את מחסום המיינסטרים וזכה להשמעות גם ברדיו לצד אולמות האירועים והמסיבות. מי יודע, אולי אחרי שהגל הים תיכוני יירגע קצת, יהיה הדאנס הישראלי הדבר חם הבא.

 
קרולינה – "אף אחד לא בא לי"

אחרי "לא ציפיתי", להיט הפריצה המשותף שלה עם סוליקו והחברות ב"הבנות נחמה" המצליחות לצד שנה עדיני ויעל דקלבאום, זה היה רק עניין של זמן עד שקרולינה תעשה את זה גם לבד בעולם המיינסטרים. והשנה ההבטחה אכן התממשה בגדול. אלבום הבכורה שלה "מה אעשה עכשיו?" הפך תוך זמן קצר לפייבוריט של הקהל וניפק להיטי רדיו גדולים כמו "Happiness" המרגש, "הבלדה על אביר החופש ובת גלים" המושלם וכמובן "אף אחד לא בא לי" הגרובי והאפל בו הוכיחה שהיא לא נופלת מכל כוכבת סול שפועלת כרגע מעבר לים.

להורדה חינם של גרסת דאב מיוחדת ל"אף אחד לא בא לי" לחצו כאן

 

שני יצהרי – "י'בינתי"

מוזר, אבל דווקא בשנים הכי חזקות של המוזיקה הים תיכונית התקשה הז'אנר לנפק כוכבות נשיות נוספות מלבד שרית חדד. לא מעט ניסו (ועל הדרך הסתכסכו עם המלכה האם), אבל מי שהצליחה איפה שהשאר כשלו ועקפה את כולן בסיבוב היא דווקא השחקנית הטריה שני יצהרי. סינגל הבכורה שלה "י'בינתי" הפך תוך זמן קצר ללהיט רדיו גדול ומסתמן כי גם הסינגל החדש שלה "כמה כמה" הולך בדרכו, מה שמבטיח שכנראה נשמע על יצהרי לא מעט בשנה הקרובה.

כדי להצטרף לעמוד הפייסבוק של "שירונט" לחצו כאן

 
הדפסה שלח לחבר חזור למעלה
עוד
במדור
עידן עמדי נפרד מהצבא ומהחברה: "נגמר" הדואט עם עופר לוי דלף מאחורי הגב של אייל גולן

תגובות
כותרת
שם
 
15. איפה 'תן' של הדלומי?
19/09/2010 - 12:35
מאת מאיר
אחד השירים המדהימים שהתנגנו ברדיו בשנת תש"ע
14. עוד להיטים
14/09/2010 - 19:15
מאת פנינה השולטת
גם הפיל הכחול-יסמין,וקובי פרץ-האחת של חיי
13. מעניין
13/09/2010 - 20:10
מאת אופק
מעניין לדעת איך *באמת* השירים האלה נבחרו, לפי איזה פרמטרים. אני מתכוון, חוץ מהדג נחש שבאמת שיחקו אותה עם הדיסק החדש (ולא הייתי שם אותם במקום כזה גבוה) , הרשימה הזאת פשוט מעוררת רחמים. יכולתם למצוא מוזיקה איכותית יותר.
12. איך תגידו לה זכה בשיר השנה?
12/09/2010 - 21:46
מאת גל
תן,מחוזקים לעולם ואפילו י'בינתי שירים הרבה יותר טובים
11. זוועה
12/09/2010 - 19:31
מאת amit mizrachi
מה קרה למוזיקה איכותית, משמעותית, של אמנים רציניים ? בושה.
10. בושה
11/09/2010 - 21:04
מאת מיכל
באמא שלי שאני מתביישת מה קרה למוזיקה הישראלית?
9. סמלי המלכה
10/09/2010 - 08:38
מאת אופיר
אני אוהבת את השירים היפים ומהממים כיאילו סמלי מדבר
8. יי
09/09/2010 - 20:04
מאת שרון
מי הזמר ששר נשיקה משפתייך גורמת לי לחום
7. אין אין עלייייו
09/09/2010 - 08:34
מאת דניייאלוש (:
אין על דודו אהרון [:
6. מבחינתי תודה של מיי פיינגולד
08/09/2010 - 17:05
מאת יויו
הוא ההההההלהיט!!!!!!!!! הכי ענק שיש!!!!!!!!♥
5. חסר כאן - שתדעי
08/09/2010 - 00:02
מאת אלירז
לפי הפרסומים השיר השני המושמע ביותר ברדיו השנה, בלדה שסחפה מדינה שלמה בלי הבדל מין עדה ודת. איך אפשר להתעלם.
4. אין על הים תיכוני , זה בנשמממה ! (ל"ת)
07/09/2010 - 05:32
מאת (:
3. (:
06/09/2010 - 21:06
מאת אלמוג
אאאחח אייזה שייירריים אחחד אחחד מהממיים (:
2. מבחינתי "תן" של רוני דלומי
06/09/2010 - 18:49
מאת אדיר
הוא הלהיט הגדול של השנה
1. מדהייים
06/09/2010 - 16:49
מאת דנד
היה מופע מדהייייייים בכיכר ! להיטים מדהימים
 

הכי נצפים
גולשי שירונט בחרו: שירי האהבה הכי גדולים
שירונט מציג: אקורדים לשירים
עשרה שירי סליחות ליום הכיפורים
הלהיט שמשגע את העולם
עוד מעט נהפוך לשיר
 
הסקר היומי
מה שיר הבוקר שלכם?
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
 




 

שירונט- אתר המוזיקה הגדול בישראל הכולל מילים לשירים בעברית, מילים לשירים באנגלית וקליפי יוטיוב. מאגר מילות שירים מסגנונות מוזיקליים שונים: מוזיקה מזרחית, מוסיקה ים תיכונית, רוק, פופ, היפ הופ, ג'אז, בלוז, שירה בציבור, ארץ ישראל הישנה והטובה, שירי חתונה, שירי אהבה, אקורדים לשירים לועזיים ועבריים. יכול כי בשוגג נפלו טעויות במילות השירים. האתר אינו נושא באחריות כי מילות השירים מדויקות, וככל שהנך מזה/ה טעות במילות מי מהשירים אנא דווחו לנו על כך ואנו נתקן את הטעות.