חזקה מתמיד
אחרי שהתגברה סופית על תקרית כריס בראון, חוזרת ריהאנה לעשות שמח באלבומה החדש
מערכת שירונט 18/11/2010
 
דרוג המערכת
Loud (2010)
null
דרוג הגולשים

למרות הלהיט הענק והמשמח "Rude Boy", היה אלבומה הקודם והקודר של ריהאנה "Rated R" דיסק די לא אופייני לאווירה ה"מסיבתית" ששולטת בשנים האחרונות בעולם הפופ. בעיקר אם שמים אותו ראש בראש מול אלבומי המסיבות האחרונים של קייטי פרי, קאשה וגאגא, אולי ה"מתחרות" הגדולות שלה כרגע (ביונסה בואו נודה, בליגה אחרת לגמרי), ובטח ובטח בהשוואה לאלבום "Good Girl Gone Bad" שקדם לו וניפק כמות בלתי הגיונית של להיטי רדיו ומסיבות.

הסיבה לאפלוליות של הדיסק ההוא ידועות לכולנו, אבל, באופן אירוני משהו, נראה שתקרית כריס בראון אולי לא עשתה לה טוב לעור הפנים אבל בהחלט עשתה לה טוב לקריירה. למרות שהוא לא היה אלבום להיטים קלאסי או אלבום מצליח מדי (שמכר פחות ממיליון עותקים באמריקה), "Rated R" בעיקר הוכיח שהיא יכולה גם להתעסק בחומרים מורכבים יותר וכי מדובר בזמרת מגוונת עם יכולות קוליות גבוהות, יותר ממה שהיה נהוג לחשוב עליה עד אז. על הנוכחות במצעדים היא שמרה בעיקר בלהיטים של אמנים אחרים בהם התארחה כמו "Run This Town" של ג'ייז זי ו "Live Your Life" של טי.איי.

כנהוג בעולם הפופ התובעני, פחות משנה אחרי הדיסק ההוא וקצת אחרי סיום סיבוב ההופעות העולמי שלה (שעצר להופעה מוצלחת גם אצלנו) היא מוציאה השבוע את הדיסק הרביעי שלה "Loud", שהוקלט ברובו תוך כדי מסעותיה בעולם. ב "Loud" כבר מדובר בסיפור אחר לגמרי. דיסק קצבי, מועדוני ומחויך ברובו, נעדר כמעט לגמרי מהקודרות של "R". החזרה לסאונד המשמח של תחילת הקריירה הניבה כבר שני להיטים גדולים, בראשם הסינגל הראשון והמגה להיטי "Only Girl" והסינגל השני (מקום ראשון האמריקה כרגע) "What's My Name" בו היא מארחת את הראפר דרייק. עוד בולטים כבר בשמיעה ראשונה הם קטע הרגאיי החצוף "Man Down" שעוד יהיה להיט גדול וכמובן "Cheers" בוא היא מספלת את "I'm With You" של אבריל לאווין ולוקחת אותו למקום אחר לגמרי מהמקור. מוצלחים פחות הם הקטע הדאנסי פותח והבנאלי להחריד "S&M" והשת"פ המאכזב עם הראפרית המדוברת ניקי מינאג' בשיר עם השם הלא מקורי "Raining Man". ועשו לעצמכם טובה וחפשו דווקא את הדואט הנוסף והמעולה של השתיים שמופיע באלבומה החדש של הראפרית.

באופן לא מפתיע, דווקא השירים השקטים באלבום הם החלשים ביותר ורובם נשמעים כמו קטעים שלא נכנסו לאלבום הקודם מחוסר מקום. גם החלק השני של הלהיט המשותף עם אמינם "Love The Way You Lie", לא מחדש יותר מדי וחבל שהשניים לא התאמצו להכנס ולהקליט משהו חדש.

אבל בשורה התחתונה זה לא ממש משנה, בעידן של להיטים בודדים יש לריהאנה מספיק סינגלים מוצלחים לשחרר מהאלבום הזה, בטח כאלה שיתנו לה מספיק זמן עד לאלבום הבא שסביר להניח, ייצא כבר בסוף השנה הבאה.