עוד מעט נהפוך לשיר
איה כורם, הפרויקט של עידן רייכל, מוניקה סקס וערן צור בשירים מתוך פרויקט יום הזכרון של גלי צה"ל
מערכת שירונט 08/05/2011

בכל יום זיכרון מקיימים בגלי צה"ל את פרויקט ההנצחה המוזיקלי המרגש "עוד מעט נהפוך לשיר". גם השנה לוקחים חלק בפרויקט אמנים רבים וטובים. האזינו לארבעה שירים מתוכו בביצוע "מוניקה סקס", איה כורם, ערן צור ו"הפרויקט של עידן רייכל".

מוניקה סקס – "לשטח מת"

סמל מוטי (מרדכי) כ"ץ ז"ל, שירת כלוחם בגדוד "50" של הנח"ל המוצנח (כיום גדוד 101), ונהרג בפעילות בגבול הסורי בתאריך 6.8.1964. בן 19 היה במותו. את "לשטח מת", בביצועה של להקת "מוניקה סקס", הלחין שחר אבן –צור, שאף מבצע את השיר יחד עם הסולן הלהקה יהלי סובול.

איה כורם – "את"

סמל צבי עמית (פרוינד) ז"ל שירת בצבא במסגרת גרעיון נח"ל ונהרג בתאריך 8.1.1973, במהלך מלחמת יום הכיפורים. בן 21 היה בנופלו. את "את" הלחין אדם בן-אמיתי ומבצעת איה כורם.

ערן צור – "עד אחרית ימים"

סרן נחום אריאלי ז"ל נהרג בשמונה אפריל 1948, בקרב על הקסטל, עשרה ימים אחרי חתונתו. את "עד אחרית ימים" הלחין ערן צור והפיקו מוזיקלית דורון פלסקוב ואסא רביב.

הפרויקט של עידן רייכל ועידן חביב – "אמא, אבא וכל השאר"

סמל ראובן פוליטי ז"ל שירת כלוחם בסיירת "אגוז" ונהרג בתאריך 20.10.1973, במהלך קרבות הבלימה במלחמת יום הכיפורים. בן 19 היה במותו. את "אמא אבא וכל השאר", הלחין עידן רייכל, שאף הפיק מוזיקלית יחד עם גלעד שמואלי. מבצע: עידן חביב.

שירים נוספים מתוך הפרויקט ניתן לשמוע כאן