ראשי מוזיקה היטליסט סלבס תרבות +12 נא להזין 2 תווים לפחות

 
הכל שירים מילים לשירים אמנים  


שש-טוס
באלבומם השישי הדג נחש מתחילים לפזול לכיוון קריירה בחו"ל אבל נשארים נטועים חזק במציאות הישראלית. התוצאה, כרגיל, משובחת
נוי אלוש/ מערכת שירונט 21/02/2010
  דרוג המערכת
6 (2010)
בהוצאת התו השמיני
דרוג הגולשים
 

כבר יותר מ-14 שנה הדג נחש עובדים ביחד, מספר די מרשים לא רק ברמה האישית בין החברים, שעברו משבר לא קטן בשנים האחרונות (ופתרו אותו, ממש כמו מטאליקה על ספת הפסיכולוג), אלא גם בכל הקשור לאורך חיים הקצר בדרך כלל של להקות בארץ הקודש. לא מפתיע שהם גם בין הבודדים באמנים מקומיים, שהם לא שלמה ארצי, ששומרים די באדיקות על מעמד רם בתעשיית מוזיקה, בסיס רחב של מעריצים, ואוחזים גם בהצלחה מרשימה מעבר לים.

את הוותק והמקצוענות של חבריה (לא מעט הודות להפקה של המפיק הקבוע יוסי פיין) שומעים בכל תו ותו גם באלבומם השישי, שמסתמן כאחד הטובים שלהם עד כה, ומשמר את מעמדם כמכונת גרוב משומנת, שכמו תמיד מתבלת את המקצבים המשמחים בטקסטים מחאתיים וחכמים, על עוולות המקום בו אנחנו חיים.

השינוי הגדול מאלבומיהם הקודמים הוא בעיקר נוכחות גדולה לשירים באנגלית (לטובת הקהל הגדל שלהם בגולה), אבל פחות הרפתקנות מוזיקלית שאפיינה את אלבומם הקודם בעזרת הג'אם. זה לאו דווקא דבר רע כשמדובר בדג הנחש שהוכיחו לא פעם בעבר שכשהגרוב, המלודיה והישראליות שלהם מתערבבות יחד אנחנו מרווחים להיטים גדולים. השירים המולעזים, כמו תמיד במקרים אלה, מתחלקים בין טובים (War) לטובים פחות (That Ain't What It's All About) ונופלים גם בגזרת המבטא של שאנן סטריט,  אבל מה שבטוח, שבהופעות (גם בארץ) זה יעבוד מעולה.

אישית אני מחבב אותם כשהם קומינקטיביים יותר, כמו בשיר הפתיחה המעולה והמארק רונסוני "אני מאמין" ובסינגלים הראשונים והלהיטיים "אח אחד" ההמנוני ו"נחמה" החפלאי, אולי אחד השירים המדויקים על הסיבה לעליית הפופ הים תיכוני בשנים האחרונות (אם גם ככה רע פה אז לפחות נעשה שמח), אבל גם בקטעים היותר "ניסיונים" אפשר למצוא אוצרות כמו  Many Lights הצ'יל אאוטי, "סופר גרוב" הסופר פאנקי עם חבריהם לכוח הגרוב המקומי בארץ קרולינה, קותי ואלרן דקל ולהיגנב על האפרו ביט של "מערבולות של חול".

למרות זאת , הייתי שמח לשמוע מהם פחות קטעים "דג נחשיים" של תחילת הדרך כמו "לא מספיק", ב"סלון של סולומון", שנשענים על ביט ארנ'בי או פאנקי נוסחתי וראפ צפוי מדי של גיא מר שקיבלנו מהם מספיק בעבר ונשמעים קצת לא רלוונטים ל"גילם". אבל אלה כמובן לא פוגעים מההנאה שמספקים הדג נחש ב-"6" ויש כאן מספיק שירים טובים, מספיק להיטי הופעות ומספיק להיטי רדיו שישמרו על מעמדם, בארץ ובחו"ל. וטוב שכך.

 
הדפסה שלח לחבר חזור למעלה
דרגו את האלבום
 
עוד
במדור
אחד לנשמה, אחד למסיבה, אחת לפנים מרגול ושיר לוי מחפשים טיפה של חום

תגובות
כותרת
שם
 
2. הדג נחש
06/06/2010 - 10:41
מאת מרים
הלהקה הכי שווה בעולם!!!!! שרופה עלכם!!!!
1. תגובה ראשונה!!!
22/02/2010 - 18:05
מאת חסויי
יואו השיר עוד אח אחד הוא שיר כ"כ נכון ונוגע בעיקר בגלל שאח של חברה של נרצחוואי אני בוכה למרות שהמנגינה לא כל כך גורמת לבכות!!!אבל המילים כ"כ נוגעות לי בלב וזוהי חברה טובה שלי , אסור שהיא תשמע את השיר היא לא תצליח לךהפסיק לבכות!! ואח שלה היה חבר שלי!!
 

הכי נצפים
חזקה מתמיד
כתם הפרי
אחד לנשמה, אחד למסיבה, אחת לפנים
נחשו מי חזר?
פארק חשוך
הסקר היומי
מה שיר הבוקר שלכם?
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
 




 

שירונט- אתר המוזיקה הגדול בישראל הכולל מילים לשירים בעברית, מילים לשירים באנגלית וקליפי יוטיוב. מאגר מילות שירים מסגנונות מוזיקליים שונים: מוזיקה מזרחית, מוסיקה ים תיכונית, רוק, פופ, היפ הופ, ג'אז, בלוז, שירה בציבור, ארץ ישראל הישנה והטובה, שירי חתונה, שירי אהבה, אקורדים לשירים לועזיים ועבריים. יכול כי בשוגג נפלו טעויות במילות השירים. האתר אינו נושא באחריות כי מילות השירים מדויקות, וככל שהנך מזה/ה טעות במילות מי מהשירים אנא דווחו לנו על כך ואנו נתקן את הטעות.