ראשי מוזיקה היטליסט סלבס תרבות +12 נא להזין 2 תווים לפחות

 
הכל שירים מילים לשירים אמנים  


עשר
Backspacer של פרל ג'אם הוא האלבום הכי טוב שלהם מאז האלבום ההוא. בקיצור, מדובר ביצירת מופת. גיא ניב מסביר
גיא ניב/ מערכת שירונט 07/10/2009
  דרוג המערכת
Backspacer (2009)
דרוג הגולשים
 

מייד אקדיש 409 מילים להסביר את זה באריכות, אבל כל שנייה שתקדישו לקרוא את הביקורת הזו היא שנייה אחת פחות שתוכלו להאזין בה לאלבום החדש של פרל ג'אם. ועם כל הכבוד לליהוגים שלי, Backspacer הוא מטרה ראויה בהרבה לזמן שלכם.

פרל ג'אם הגיעו לשיא. שוב. נכון, הם הוציאו אלבומים בינוניים כמו Yield  ו-Binaural בעבר, אבל זה היה בעשור הקודם. שני האחרונים שלהם, Riot Act ו-Pearl Jam היו טובים (מאוד, אפילו), והרצף היצירתי הזה מגיע לשיאו באלבום החדש, שהוא לא רק הכי טוב שלהם מאז Ten המיתולוגי אלא כנראה אלבום השנה אם לא העשור.

הדבר הראשון שתופס אותך Backspacer הוא העטיפה. צייר בשם דן פרקינס פגש פעם את חברי הלהקה, וקיווה – אולי – לאייר פוסטר של מופע שלהם. כשהחבר'ה שמעו שהוא איבד את עבודתו כצייר קריקטורות בעיתון שנסגר, אדי וודר שאהב את הראש אמר לו – "הי, למה שלא תעצב לנו את האלבום?". פרקינס, תחת השם טום טומורואו, יצר קולאז' של איורים מחוכמים, דרמטיים עם הרבה צבע והתרחשות – ולראות את אסופת הציורים שלו על העטיפה גורם לך להצטער שאריזות של דיסקים הן לא בגודל שבו עוטפים תקליטים.

פרט לכך שפרל ג'אם הפסיקו לעשות עטיפות משעממות, אדי וודר גם הוריד חצי הילוך מהשירה הזועמת (והמרשימה לכשעצמה) שהתאימה למסרים הפוליטיים הנוקבים באלבום הקודם, והוא נשמע כל כך נקי ומדוייק ובשל כאן (שימו לב ל-Just Breathe המפעים) שהאמירה של ג'ון דנסמור מהדורס לפיה הוא היה מוכן לאחד את הלהקה לאחר מותו של  ג'ים מוריסון רק בתנאי שוודר ישיר במקום האגדה המנוחה לא נשמעת מוגזמת. אולי כאנדרסטייטמנט. האיש הזה שופך כל כך הרבה נשמה להגשה שלו, והקול שלו כל כך מגוון ומלא הבעה, ששיר אחרי שיר אתה תופס את הראש וחושב – וואו, איזה זמר.

גם החברים של אדי – ג'ף אמנט בפאוור באס, מאט קמרון בתופים וכלי הקשה, וסטון גוסארד את מייק מקריידי על הגיטרות – נשמעים בשיאם. הכל כאן מאוד מתואם וכל כלי נשמע מצויין בפני עצמו אבל השילוב של הכל הוא שהופך את הלחנים כאן ליצירה אמיתית – לכאורה אין דבר פשוט יותר מלנגן רוקנרול, אבל כששומעים את Unthought Unknown או Speed of Sound (ובאמת שיכולתי לציין כל שיר אחר באלבום הזה) מתברר שרק המוצלחים שבמוזיקאים עושים את זה טוב באמת. גם התוספות של חטיבת כלי מיתר (כינורות וויולות) וכלי נשיפה מעשירות את הסאונד ונותנות לכל העסק תחושה על זמנית.

אפשר להקדיש עוד שתי פסקאות לעניינים כמו הוקים, ביטים, פרייזינג והפקה מוזיקלית – שכולם מבוצעים כאן ביצירתיות מושלמת – אבל זה מרגיש לי כמו לתאר לעיוור את המונה ליזה אז עזבו אתכם, ובואו ניגש ישר לשורה התחתונה: גם אם אתם קונים רק אלבום אחד השנה, תוודאו שזה יהיה Backspacer.  

 
הדפסה שלח לחבר חזור למעלה
דרגו את האלבום
 
עוד
במדור
אחד לנשמה, אחד למסיבה, אחת לפנים מרגול ושיר לוי מחפשים טיפה של חום

תגובות
כותרת
שם
 

הכי נצפים
חזקה מתמיד
כתם הפרי
אחד לנשמה, אחד למסיבה, אחת לפנים
נחשו מי חזר?
פארק חשוך
הסקר היומי
מה שיר הבוקר שלכם?
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
 




 

שירונט- אתר המוזיקה הגדול בישראל הכולל מילים לשירים בעברית, מילים לשירים באנגלית וקליפי יוטיוב. מאגר מילות שירים מסגנונות מוזיקליים שונים: מוזיקה מזרחית, מוסיקה ים תיכונית, רוק, פופ, היפ הופ, ג'אז, בלוז, שירה בציבור, ארץ ישראל הישנה והטובה, שירי חתונה, שירי אהבה, אקורדים לשירים לועזיים ועבריים. יכול כי בשוגג נפלו טעויות במילות השירים. האתר אינו נושא באחריות כי מילות השירים מדויקות, וככל שהנך מזה/ה טעות במילות מי מהשירים אנא דווחו לנו על כך ואנו נתקן את הטעות.