בשנים האחרונות תחנות הרדיו משמיעות יותר ויותר מוזיקה ישראלית במקום שירים לועזיים, במטרה לקדם אמנים ישראליים ולסייע לתעשיית המוזיקה בארץ לפרוח. מצעדי פזמונים של שירים לועזיים אינם מושמעים כבעבר, ותעשיית המוזיקה בארץ צועדת יותר ויותר לכיוון המיינסטרים של המוזיקה הישראלית. תוכניות מיתולוגיות שהשמיעו שירים לועזיים נעלמו מעל גלי האתר והטעם הפופולארי נכבש על ידי תעשיית גרסאות הכיסוי של "כוכב נולד".
טרם עידן כוכבי האינסטנט היתה כאן תרבות מוזיקלית אחרת, פלורליסטית, מגוונת ועדכנית שעיצבה את סגנונה הודות לזרם אינסופי של אמנים, להקות, מלחינים וסגנונות שהגיעו מעבר לים. תרבות שחיפשה דרך והתעצבה דרך חיפושיה. רבים מהאמנים המובילים כיום חבים את הצלחתם לתוכניות רדיו וטלוויזיה ששידרו שירים לועזיים אשר עיצבו את הכוכבים הישראלים של היום.
יואב קוטנר, אושיית הפופ, טפטף לתודעת הצופים שירים לועזיים, בפינתו בתוכנית הנצפית ביותר בישראל בשנות ה- 80 אחרי מבט לחדשות - "זהו זה". בכל שבוע הציג קוטנר לצופים אמן או להקה חדשים בוידאו-קליפים שנחשבו בשעתם לפורצי דרך. הטפטוף הפך במהרה לזרם לקראת סוף העשור לאחר שקוטנר קיבל לידיו את הנחיית "עד פופ", תוכנית הדגל של המוזיקה בערוץ היחיד של המדינה. זו הייתה התוכנית היחידה באותם ימים ששידרה בערוץ הראשון וידאו-קליפים מחו"ל.
אי אפשר שלא להזכיר גם את תחנת הרדיו "קול השלום" (the voice of peace) של אייבי נתן, אשר שידרה בעיקר שירים לועזיים וקראה לשלום עם שכנינו. קול השלום היתה אחראית במידה לא מבוטלת לאימוצה של תרבות הפופ בישראל וסללה את הדרך לתוכניות רדיו אחרות ששידרו בעיקר שירים לועזיים.
בתחילת שנות ה-90 , בימים שרשת ג' עדיין שידרה גם שירים לועזיים, עלתה לאוויר תוכנית בשם "קופסת הלהיטים", בהגשת שון ובעריכת רז ניצן. התכנית חשפה בפני קהל המאזינים שירים לועזיים שהפכו ללהיטי מצעדים לצד להיטי האוס ודאנס. עד מהרה הפכה התוכנית למכונת להיטים שבזכות ההצלחה בקרב המאזינים בארץ, הפכו השירים המושמעים בה להצלחה מסחררת בחו"ל. התוכנית זכתה לאחוזי האזנה גבוהים מאוד ואירחה אושיות פופ מובילות באותם ימים, כמו בוי ג'ורג', ואייס אוף בייס. במקביל עברה התוכנית לערוץ הראשון והנפיקה תקליטים שהפכו לאלבומי זהב. ב-1997 עברה רשת ג' לשדר מוסיקה ישראלית בלבד וקופסת הלהיטים ירדה משידור. |