ראשי מוזיקה היטליסט סלבס תרבות +12 נא להזין 2 תווים לפחות

 
הכל שירים מילים לשירים אמנים  


מופע הנצחונות של ד"ר קספר
גיא ניב היה בהופעה של הקספרים וחזר עם מסקנה אחת ברורה: הם כאן, והם טובים יותר מאי פעם
גיא ניב/ מערכת שירונט 04/10/2009
  דרוג המערכת
מופע הארנבות של ד"ר קספר בהופעה
2.10.09
מועדון רידינג 3, תל אביב
דרוג הגולשים
 

הדרך של "מופע הארנבות של ד"ר קספר" למעמדם הנוכחי – להקה שממלאת מועדונים מפה לפה כמעט בלי פרסום מוקדם של ההופעה, ועוד בערב חג – לא הייתה פשוטה. אחרי אלבום הבכורה הלוהט באו שניים כושלים, שגרמו לפירוק ההרכב והרבה שנים בהם מייסדיו, אורן ברזילי ושי להב, חיו משני צדדים שונים של האוקיינוס. גם סיבוב האיחוד הנוכחי והאלבום שהוא הניב הוקפאו לתקופה ארוכה אחרי שברזילי אושפז עם מחלה קשה שכמעט הרגה אותו.

כל המחשבות האלה עוברות לך בראש כשרואים את הקספרים בפעולה על הבמה – לא בטוח שהקשיים הם בהכרח מה שהופך את המוזיקה והביצועים ליותר טובים, אבל ברור לגמרי שברזילי, להב ושות' נהנים מכל שניה שהם מנגנים ביחד. ראיתי אותם גם לפני שנה באותו מקום, ומאז ההופעה ההיא (שהייתה לא רעה בפני עצמה) הסאונד של הארנבות התחבר, התלטש וקיבל עוצמה שמפמפמת את הכל לגבהים. גם האנרגיות של הקהל מזינה היטב את להב, ברזילי וחבריהם וכשברזילי מצהיר "באנו לתת כל מה שיש לנו" זה לא נשמע כמו הצהרה חסרת גיבוי אלא כמו תמצית מדויקת של המצב. לקספרים יש ביטחון במה שהם עושים מול הקהל, וההתלהבות שלהם, והפראות מובילים להופעה בלתי נשכחת.

ברזילי ראוי להתייחסות נרחבת, מכיוון שהאיש פשוט נולד להיות על במה. פרפורמנס היא אמנות בפני עצמה, ולא ראיתי עדיין אמן ישראלי ששולט בה כמו האיש הקטן והפרוע הזה. הוא שולט בקהל בקלילות ובכריזמה נשפכת, מזיע את הנשמה שלו החוצה גם בקאברים מלאי הומור לשירים כמו "אמברלה" של ריהאנה או "ביג אין ג'פאן" של אלפאוויל, וגם בביצועים עם אקסטרה פאנץ' ל"אחלום לנצח" או "כל יום" הנצחיים. הקהל מצידו מכיר כל מילה וכל ניואנס, ובחלקים נרחבים של המופע ברזילי ולהב משתתקים ונותנים לנוכחים לצעוק במקהלה של שירה בציבור. ברזילי כל כך נמצא בתוך הקצב, בהתרחשות ובתמסורת ההילוכים הפנימית שבתוך כל שיר שנדמה שיש לו איזה חוש שישי שמאפשר לו להרגיש מה עומד לקרות עוד לפני שזה התרחש. גם כשהוא לוקח את הגיטרה ופורט עליה כמה שירים ניכר שברזילי לא שכח איך עושים את זה, והוא מפליא בריפים וסולואים מדוייקים בעוד להב לוקח מעט יותר מושכות ובעיקר מנווט היטב כטייס משנה מיומן את הביצועים של "הקומיקאים", "ימות הקיץ" ואחרים. עם התפתחות הערב ברזילי מרגיש חופשי יותר ויותר עם הקהל שמחזיר לו אהבה, ושיא החיבור הזה מגיע כשהוא יורד מהבמה לבצע את Where is my Mind של הפיקסיז מתוך השורות הראשונות ואת "תראו אותי" כשהוא רכוב על כתפי אחד הנוכחים. פשוט בלתי אפשרי לא להיסחף אחרי המשוגע הזה, וגם נציגי התקשורת המכובדים שישבו סביב שולחנות ביציעים ירדו לעמוד עם הקהל שקרוב לבמה כדי לחוש את העוצמה הבוערת הזו מקרוב.

היו גם ילדים צעירים מאוד בקהל, שלא ביישו את הפירמה ושלטו היטב בחומר – מה שמוכיח שכשעושים עבודה טובה שבאה מהלב (ברזילי לא חדל לדבר על ההתרגשות שהוא חש מהעובדה שהקהל הנאמן מעריך את מה שהארנבות יצרו בזיעת אפיהן) אפשר לייצר גם דור שלישי ל"שמלה אדומה".

 
הדפסה שלח לחבר חזור למעלה
דרגו את האלבום
 
עוד
במדור
אחד לנשמה, אחד למסיבה, אחת לפנים מרגול ושיר לוי מחפשים טיפה של חום

תגובות
כותרת
שם
 
4. הכי טובים שיש
14/10/2009 - 10:55
מאת מעריצה מהדור הראשון
אני מאלה שהיו ב-1993 בהופעות של הקספרים. התרגשתי עש דמעות לראות את הקהל הרב ברידינג, הרבה צעירים... אני מתמלאת עונג ואושר לראות אותם על הבמה, מחזיר אותי אחורה בזמן. האנרגיות שלהם כמו לפני 16 שנה, האיכות השתפרה פי מיליון! ההופעה ברידינג כל כך עינגה אותי שאני חייבת לראות אותם שוב, זה ממכר!!!!!!!ואני מאוד מקווה שיום אחד אקח את הילדים שלי (בני 6, 4 ושנה וחצי היום) להופעה שלהם!!!מתה עליכם, אין כמוכם!
3. להקה מדיהמה
07/10/2009 - 16:03
מאת ניר
הכרתי פעם רק את הידועים אחלום לנצח דינה יותר מדי תראו אותי כאלה.ראיתי כמה הם מדהימים וקניתי את כל הדיסקים ועכשיו אני מכיר את כל השירים,כל שיר הוא פריצת דרך מוזיקלית וכל אחד שונה מהשני ומיוחד וזה עוד בלי לדבר על הדיסק החדש והמדהים והייתי בהופעה הם מגיעים לעוצמות מדהימות כל רגע שיא חדש.ממליץ לכולם ללכת להופעה ולהכיר תשיק\רים הפחות ידועים כי יש שירים מדהימים יותר מהידועים כמו יום שני השמח מתוק יום הדבש שילה הרבה יותר ועוד רבים!!!
2. יש דברים שאפשר להרגיש רק בהופעה
05/10/2009 - 18:01
מאת ג'יף
מי שלא היה אף פעם בהופעה של ד"ר קספר לא יכול להבין על מה כל ההתרגשות אבל הרגע שאורן ושי עולים על הבמה ומשניה של שקט וציפיה כולם עוברים נכנסים לאווירה כשהם עושים "היי היי היי" (של יום שני השמח) והרציפה מתחילה לרעוד לך מתחת לרגליים או שאחרי כמה שירים טובים כבר אין לך קול וכח לקפוץ ואז אורן יורד על הקהל וחוצה אותו כמו ים סוף, נעמד באמצא ושי על הקלידים מתחיל את תיראו אותי הם חלק מהדברים שמרגישים רק בהופעה ולא מסיפורים
1. כל מילה נכונה
05/10/2009 - 02:12
מאת דקל
הם פשוט ענקיים!!!! הייתי בהופעה ונהנתי מכל רגע!!!!אורן פשוט מדהים ואי אפשר שלא להסחף אחריו בהופעה ופשוט להתנהג כמוהו... לקפוץ לשיר להזיע להשתולל... אל תלכו לאף מקום!!! אנחנו רוצים עודדדד....
 

הכי נצפים
חזקה מתמיד
כתם הפרי
אחד לנשמה, אחד למסיבה, אחת לפנים
נחשו מי חזר?
פארק חשוך
הסקר היומי
מה שיר הבוקר שלכם?
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
 




 

שירונט- אתר המוזיקה הגדול בישראל הכולל מילים לשירים בעברית, מילים לשירים באנגלית וקליפי יוטיוב. מאגר מילות שירים מסגנונות מוזיקליים שונים: מוזיקה מזרחית, מוסיקה ים תיכונית, רוק, פופ, היפ הופ, ג'אז, בלוז, שירה בציבור, ארץ ישראל הישנה והטובה, שירי חתונה, שירי אהבה, אקורדים לשירים לועזיים ועבריים. יכול כי בשוגג נפלו טעויות במילות השירים. האתר אינו נושא באחריות כי מילות השירים מדויקות, וככל שהנך מזה/ה טעות במילות מי מהשירים אנא דווחו לנו על כך ואנו נתקן את הטעות.