ראשי מוזיקה היטליסט סלבס תרבות +12 נא להזין 2 תווים לפחות

 
הכל שירים מילים לשירים אמנים  


עיטור העוז
"הים לקח הים נתן", אלבום שעיבד שאול בסר מטקסטים של עמוס עוז, נמנע היטב מהמלכודות שמניחה לפתחו היצירה המקורית ומעביר חוויה יוצאת דופן אך קלה לעיכול. גיא ניב מתפייט
גיא ניב/ מערכת שירונט 16/03/2010
  דרוג המערכת
הים לקח הים נתן (2010)
בהוצאת הי פידליטי
דרוג הגולשים
 

נתחיל בהתנצלות: במשך כמה שבועות שכב לו האלבום החדש של שאול בסר על המדפים שלי וחיכה לרגע שאני אגיע אליו. כשזה כבר קרה, הרבה תודות לחג הפסח המתקרב, כבר לא יכולתי לעזוב. צריך הרבה אומץ בשביל להתמודד עם עיבוד של טקסט ספרותי למוזיקה, קל וחומר כשמדובר בעמוס עוז. מי שקרא פעם ספר של עוז יודע שהמלים שלו אינן קלות להלחנה – יש להן קצב וניגון משלהן בתוך המהלך התיאורי שעוז טווה ביד חסכנית, אולם דומה שאם ינותקו מהקשרן וסביבתן הטבעיות יאבדו את חינן, כדגים מחוץ למים. רק שכאן זה לא המקרה. 

בסר של "הים לקח, הים נתן" מתגלה כמלחין בחסד, שבורא סיפורים קטנים בין המוזיקה למלים, שמשתלבים אלה באלה באופן טבעי כך שלפעמים נדמה כי המילים מושכות אחריהן את המנגינה ולפעמים להיפך, והקטעים כולם מתכתבים אלה עם אלה, ומתגבשים לפסיפס שמחבר יצירה שלמה – קומוניקטיבית, אך בעלת עומק מרשים. שורות כמו "ידה קלה. על גב ידה, ידי צפודה" (מתוך שיר הנושא) או "יפייה מתרפט. על פניה קמטי רוח וכפור" ("לא היה ואזל") הן בעייתיות להבנה גם בלי לנסות להניח אותן על מוזיקה – אלא שבסר מצליח לשמר את הרוח הייחודית, החמקמקה של היצירה בעבודה משובחת של קלידים, גיטרות וכלי הקשה שנדמית כמהדהדת בהתאם למהלך הטבעי שמניע את הסיפורים והדמויות של עוז.

יחד עם כל זה, האלבום שיצר בסר ומתארחים בו יהלי סובול, חן קליין ולאורה ריבלין (אמו של בסר) לא נפל למלכודת הכבדות אלא משרה רוח של מהורהרות קלילה, ג'אזית-פופית שכזו, שממש מזמינה לשמוע את הדיסק במקביל לקריאה נינוחה בספר של עוז. שימו לב למשל ל"חמש, שש נפשות" שגם יצא כסינגל והופך במיומנות מלים נוסח "בקרוב בן שבעים, המספר הבדוי, מספר על עצמו, מספר על אימו, משתדל למעט במילה כמו." למפגן מבריק של יצירתיות מחושבת ומהפנטת – כמעט 7 דקות שלוכדות את תשומת הלב שלך בלי להתאמץ ומאפיין את רוח האלבום: "הים נתן, הים לקח" הוא אלבום מקורי במחשבה ובביצוע, ובעיקר מעניין ומרגש מבחינה מוזיקלית. עוז בוודאי מרוצה.

 
הדפסה שלח לחבר חזור למעלה
דרגו את האלבום
 
עוד
במדור
אחד לנשמה, אחד למסיבה, אחת לפנים מרגול ושיר לוי מחפשים טיפה של חום

תגובות
כותרת
שם
 
2. Lori
14/08/2012 - 18:25
מאת Loren kh
suod
1. hi
29/06/2011 - 03:02
מאת evelyn
Hello my dear, how are you? My name is Miss Evelyn, and i am, still single. I am a smart lady and nice looking i took interest on you profiles despite that i have not seen you in person but your profiles really gave me a nice pleasure to communicate with you. and I hope you will be the true loving, honest partner that I have been looking for, And I have something special to tell you about me please i will like you to reply to me urgently so i will tell you more about my self this is my box above please try to mail me back on my email address(evelyn.kabash@yahoo.com) so that i can tell you more about me and also send my pictures to you. Please just want you to remember that age, race does not matter the distance, colour or language does not matter but love matters alot in life.i waiting to hear from you yours Evelyn.
 

הכי נצפים
חזקה מתמיד
כתם הפרי
אחד לנשמה, אחד למסיבה, אחת לפנים
נחשו מי חזר?
פארק חשוך
הסקר היומי
מה שיר הבוקר שלכם?
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר-אריק איינשטיין
בוקר של כיף-תיסלם
בוקר טוב- ארז לב ארי
כל בוקר-משה פרץ
 




 

שירונט- אתר המוזיקה הגדול בישראל הכולל מילים לשירים בעברית, מילים לשירים באנגלית וקליפי יוטיוב. מאגר מילות שירים מסגנונות מוזיקליים שונים: מוזיקה מזרחית, מוסיקה ים תיכונית, רוק, פופ, היפ הופ, ג'אז, בלוז, שירה בציבור, ארץ ישראל הישנה והטובה, שירי חתונה, שירי אהבה, אקורדים לשירים לועזיים ועבריים. יכול כי בשוגג נפלו טעויות במילות השירים. האתר אינו נושא באחריות כי מילות השירים מדויקות, וככל שהנך מזה/ה טעות במילות מי מהשירים אנא דווחו לנו על כך ואנו נתקן את הטעות.